Gå til innhold

Bytte psu vilfte, går det ann?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ja, går det ann eller, isåfall har dere noen anbefalinger?

Det går helt fint. Det kan hende du må klippe og lime litt ledninger. Dersom du er heldig er det bare å trekke ut strømpluggen og skru ut viften. Det er lurt å ta en titt på viften før du kjøper en ny, så er du sikker på at du kjøper en som passer.

Endret av mar
Lenke til kommentar

Jeg har byttet ut mange vifter med bedre og mere støy svake vifter! Det er bare å åpne psu klippe ledningene til vifta, montere en sukkerbit (det holder lenge med surring og teip) skru på den nye viften.. Er egentli veldig lett. Fleste psu har 1 eller 2 80mm vifter. Bare husk å sette luft strømmen slik at viften suger luft ut av bak siden av psuen!

Lenke til kommentar

Jeg har også byttet ut mange PSU vifter, men også ofte beholdt den gamle viften og satt den ned på 7V, det såkalte 7 volt modde trikset.

Enklest gjøres det ved å flytte sort ledning fra viften til en rød 5V ledning. Du må da lodde denne fast. For å forsegle bruker jeg krympeplast (man får slike sett billig på Clas Ohlson).

Du kan også vurdere å klippe vekk blekket som fungere som viftebeskytter, for det kan lage en del uønsket støy. De tynne viftegrillene som er løse er mye bedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...