Gå til innhold

Error: Kan ikke pakke ut filer større enn 4 GB

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp lastet ned en film på 3.8 gb.

Denne filmen kom da i en mappe, som inneholdt 79 rar arkiver, en sfv fil og en axs fil. Har sjekket sfv filen, og den sier at alle arkivene er OK.

Så til problemet. I Zippet størrelse har vær av arkivene en størrelse på 50MB. Når jeg prøver å Unzippe en av de, får jeg en ISO fil på 4 GB. Hvis hver av de 79 filene er på 79 GB(!!!!) Så sliter jeg virkelig, siden jeg bare har en 160 GB harddisk.

Når jeg da prøver å unzippe en av dem, og nærmer meg slutten av utpakkings prosessen(99%) Så kommer det opp en feilmelding: "There is not enough space on the disc. Write error: Only NTFS supports files larger than 4GB." Jeg har da FAT32. Betyr det da at jeg må formatere harddisken min for så å skifte harddisk filsystem? Det er ihvertfall mye stress for å se en film.... :thumbdown:

Takker for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1) den filen du prøver å pakke ut kaller opp alle de andre filene slik at du ikke bare pakker ute en, du pakker ut alle.

2) Harddisken din har filsystemet FAT32 som ikke støtter filer over 4 gig. Du må konvertere den til NTFS.

3) For å konvertere til NTFS trenger du ikke formatere, du bare skriver inn i kommandolinjen:

CONVERT X: /fs:NTFS /X

Du bytter ut X: med navnet på harddisken.

Lenke til kommentar

Fikk opp en feilmelding i doss. parameteren /c finnes ikke. Prøvde da uten den på slutten.

Fikk opp dette:

"The type of the filesystem is FAT32. Convert cannot run because the volume is in use by another process. Convert may run if this volume is dismounted first. ALL OPEN HANDLES TO THIS VOLUME WOULD THEN BE INVALID.

Would you like to force a dismount on this volume? Y/n"

Hva betyr dismounted?(Hva betydde den feilmeldingen?)

Dette er ikke mitt sterkeste felt... :blush:

Lenke til kommentar

HVis det er C: du skal konvertere så skriv

convert c: /fs:ntfs

svar ja på dismount

nei, det er ikke skummelt. Maskina starter på nytt, og windows begynner konverteringen. Kan ta en liten halvtime ller mindre/mer avhenging av diskstørrelse.

dr_k

Lenke til kommentar

Det er omtrent IKKE mulig å konverteree tilbake NTFS til FAT32 .

Har dog fått gjort det med partition magic 8 flere ganger, men det

må litt håndspålegninger til på forhånd .

Som å fjerne/uncompresse alt som er av compressed folders i NTFS.

som f.eks driver cache , sp uninstall foldere og andre .

Men det kan gå dritt ...

....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...