indahla Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 Jeg trenger en tuner til prosjektoren min. Har sett løsninger som går igjennom pc'en vha USB. Men da trenger jeg tv-ut på pc'en, noe jeg mangler. Kvaliteten på dette syns jeg heller ikke var helt topp (så en MSI-sak hos en kompis). Noen som kan anbefale en god løsning? Helst noe med fjernkontroll... Lenke til kommentar
torkelma Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 Jeg trenger en tuner til prosjektoren min. Har sett løsninger som går igjennom pc'en vha USB. Men da trenger jeg tv-ut på pc'en, noe jeg mangler. Kvaliteten på dette syns jeg heller ikke var helt topp (så en MSI-sak hos en kompis). Noen som kan anbefale en god løsning? Helst noe med fjernkontroll... Hva med en S-vhs videomaskin. De fleste konverterer tv-signalet fra RF til s-video Med andre ord, du får s-video signal inn i prosjektoren din Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 (endret) Fra PC til projektor bruker du DVI eller D-sub, det er milevis bedre enn s-video. Å kjøre gjennom en PC gir også veldig bra resultat bl.a. fordi du får skalert bildet til projektorens native oppløsning (regner med det er en digital projektor du har?). Endret 15. juli 2004 av Rikky Lenke til kommentar
torkelma Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 Fra PC til projektor bruker du DVI eller D-sub, det er milevis bedre enn s-video. Å kjøre gjennom en PC gir også veldig bra resultat bl.a. fordi du får skalert bildet til projektorens native oppløsning (regner med det er en digital projektor du har?). hjelper ikke mye med dvi hvis man kun har RF inn Man får ikke bedre signal enn svakeste ledd.... Regner ikke med at du skal bygge om Pcen til dig.sat mottaker.... Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 Hva med og skaffe seg parabol? Lenke til kommentar
torkelma Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 Hva med og skaffe seg parabol? Veldig få tunere har S-vhs utgang. Da må nesten lage deg en overgang RGB/scart... Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 Hæ? Trodde nesten alle hadde det. (ser naturligvis bort fra de til 1 krone...) Selv har jeg en to år gammel tuner, og der kan jeg velge mellom RGB, SVHS og CVBS på de forskjellige scart utgangene. Lenke til kommentar
torkelma Skrevet 20. juli 2004 Del Skrevet 20. juli 2004 Jeg vet ikke om noen godkjente tunere til canal digital som har s-vhs ut, så det må være viasat basert tuner du referer til. Der er det heller ikke så mange lenger som er godkjent grunnet overgang til nytt system. De jeg kjenner til som er godkjent (utenom pace til 1 kr) er thomson, nokia og strong. Strongen er vel den eneste med s-vhs ut... Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 20. juli 2004 Del Skrevet 20. juli 2004 S-video må ikke nødvendigvis komme gjennom en utgang slik vi kjenner fra typiske s-videoutganger (husker ikke navnet nå), det kan også tas fra f.eks scart. Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 20. juli 2004 Del Skrevet 20. juli 2004 (endret) Som jeg sa: De til 1 krone... Alle i 5-serien til force har såvidt jeg vet s-vhs og er godkjent av CD. Samme med Digitality VC-CI 304, Topfield 4000 PVR og helt sikkert flere. Viasat styrer man forøvrig klokelig langt unna Endret 20. juli 2004 av Arctic Lenke til kommentar
HansMarius Skrevet 10. august 2004 Del Skrevet 10. august 2004 Forslag til bra tuner? vanskelig å finne omtaler på nettet syns jeg? Lenke til kommentar
torkelma Skrevet 10. august 2004 Del Skrevet 10. august 2004 Forslag til bra tuner? vanskelig å finne omtaler på nettet syns jeg? Eneste tuner som er godkjent av viasat, og som kan kjøre canal digital er Strong srt 8700. Helt grei tuner til prisen. Det er ikke vanskelig å få en bedre tuner, men da får man ikke både viasat og CD. Lenke til kommentar
HansMarius Skrevet 10. august 2004 Del Skrevet 10. august 2004 1 godkjent tuner til både og? Hørtes dårlig ut.. Har ikke Force støtte for Viasat og sånn tilleggsplass til CD? Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 10. august 2004 Del Skrevet 10. august 2004 Har ikke Force støtte for Viasat og sånn tilleggsplass til CD? Nei, de hadde. Etter at Viasat gikk/går over til NDS hoppet force av. De fleste forcetunere leveres dog med både viaacess og conax innebygget. Men det er jo begrenset hva som sender i førstnevnte nå. Lenke til kommentar
HansMarius Skrevet 10. august 2004 Del Skrevet 10. august 2004 Man må med andre ord kjøpe den Strong-tuneren om man vil ha både Viasat og CD? Lenke til kommentar
HansMarius Skrevet 14. august 2004 Del Skrevet 14. august 2004 ...? Dreambox du tenker på, eller? Har ikke de sluttet å funke etter at Viasat begynte med nytt kodesystem? Lenke til kommentar
Hotvedt Skrevet 14. august 2004 Del Skrevet 14. august 2004 du må vel ha "godkjent" tuner for at det skal funke.. med mindre du er god på å fikse joa jalla greier.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå