skinner Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 (endret) Fikset..... Termostatfeil og et luftfilter som en gammel støvsugerpose Hadde en skikkelig uggen opplevense forrige helg .Relativt saktegående kø og det ble mye 1. gear, clutch og brems. Midt på Drammensbrua oppdaget jeg at varmeindikatoren hadde steget noen hakk opp og plutselig gikk den rett til topps og over det røde feltet.... Det varte og rakk noen sekunder før radiator vifta koblet inn og temperaturen sank nedover etter hvert. (inn i 80 sona var det normal arbeidstemperatur). Har prøvd en del "kontrollert bykjøring" for å generere samme feil og motoren blir varm ganske fort på lave gear i lav fart. Det går greit på normal langkjøring men da mistenker jeg at jeg kjører med 100% luftavkjølt motor. Noen tips? Endret 5. juli 2004 av skinner Lenke til kommentar
drkaos Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 Tør du fortelle oss hva som var feil? Lenke til kommentar
Griznah Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 Hehe, ang. kjøling på motor:P Jeg hadde inntil nylig en Mazda 626 87modell, og den var et helvete på vinteren, fordi luftkjølinga ble for bra Det er en veldig kjedelig opplevelse. Lenke til kommentar
eab Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 blir det for kaldt om vinteren kan du prøve macgyvermetoden: papplate over deler av radiatoren Lenke til kommentar
Griznah Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 blir det for kaldt om vinteren kan du prøve macgyvermetoden: papplate over deler av radiatoren Du trur ikke jeg prøvde? Joda, jeg dekket til med papp og teipet med gaffa og sto i..det hjalpm svært lite, men nå har jeg ikke slik bil lenger, så det er greit nok=) Lenke til kommentar
Opus Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 Har prøvd en del "kontrollert bykjøring" for å generere samme feil og motoren blir varm ganske fort på lave gear i lav fart. Deffekt termobryter? Det går greit på normal langkjøring men da mistenker jeg at jeg kjører med 100% luftavkjølt motor. Det er normalt. Vifta skal normalt ikke starte når du kjører i 50+ km/t, da luftstrømmen igjennom radiatoren pga. farten på bilen, er tilstrekkelig kjøling. Lenke til kommentar
skinner Skrevet 6. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2004 (endret) Ja, det var en termostatfeil og at det manglet noen desiliter kjøleveske. Var ganske tett luftfilter og som kanskje ikke spiller inn på kjølingen men det var greit å få ordnet i hvertfall. Noe annet som dukket opp i denne sammenheng var kjøleveske og ekspansjonstank. Jeg fylte opp radiatoren slik at vesken ligger over kjøleribben i midten, men har samtidig full ekspansjonstank. Burde jeg tømme denne selv om det er rør ut for overskuddsvann? Takk for svar som kom Endret 6. juli 2004 av skinner Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå