marcus Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 (endret) Heisann!! Sliter med å få bra hastighet på bit torrent, selv om jeg velger en populær fil. Har 2Mbit linje fra telenor. * Har upload hastigheten på linja noe å si for hva slags nedlastingshastighet man får? * Har prøvd mange forskjellige torrent prog. (azureus+++) men hjelper ikke på hastigheten * Har vel vært oppe i 60kb/s, men som regel ligger den ikke på mer en 20kb/s *Mange som forteller at hastigheten blir mye bedre etter man har lastet ned over 50% av fila, men da vil ting ta alt for mye tid etter min mening. *Har også lest en del om Nat'ing, men er usikker på om det har noe med saken å gjøre... Noen som har noen bra forslag til hva jeg kan prøve?? Må da gå an å få 150-200 kb/s med ei 2Mbit linje på de populære torrent'ene. Endret 5. juli 2004 av marcus Lenke til kommentar
OscarWoHA Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 Jo mer du bruker opplinja, jo mindre får du brukt til nedlinja siden linjen er asynkron. Derfor går det tregt. Lenke til kommentar
marcus Skrevet 5. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2004 Skjønner det, men alikevel skal det ikke gå så treigt... Lenke til kommentar
OscarWoHA Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 Det går fort om ingen laster ned fra deg. Det kan skje om du er heldig. Da går det fort, men med en gang folk laster ned fra deg bremses farten og det vil gå tregt som sirup. Lenke til kommentar
marcus Skrevet 5. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2004 får ikke no bra hastighet uansett tror jeg, men er vel ikke så lenge man klarer å laste ned en torrent uten at noen laster ned fra deg?? Lenke til kommentar
Bruun Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 Set max. upload hastighet til 5kb\s. Denne funksjonen eksisterer ikke i alle klienter, men i f.eks. ABC Torrent og Nova Torrent gjør den det. Lenke til kommentar
covah Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 Sitter du bak en firewall/router/nat, MÅ du forwarde port 6881-6999 til din lokale IP (kjører du Azureus holder det med port 6881). Dersom ikke gjør det, får du dårlig hastighet. Lenke til kommentar
marcus Skrevet 5. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2004 Kan noen fortelle meg hvordan jeg gjør dette når jeg har telenor adsl?? Gjelder dette altså bare for torrent nedlasting?? For jeg har jo ingen problemer med å få bra hastighet på f.eks dc++ Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 Set max. upload hastighet til 5kb\s. Denne funksjonen eksisterer ikke i alle klienter, men i f.eks. ABC Torrent og Nova Torrent gjør den det. Tenk deg litt om du. Hvis alle skulle sette 5kbps som max upload, vil INGEN få lasta ned med mere enn 5kbps overhodet. Det er jo ikke det man vil..da blir det som Kazaa til slutt, der 90% har slått av delinga og bare laster ned fra de siste 10% som har delt noe, og vi får uendelige køer og treg download. Lenke til kommentar
Izor Skrevet 9. juli 2004 Del Skrevet 9. juli 2004 GÅr det ikke å laste ned fra flere samtidig da. 5+5+5+5+5+5+5+5+5+5+5+5+5= Lenke til kommentar
covah Skrevet 9. juli 2004 Del Skrevet 9. juli 2004 Det er akkurat det man gjør med bittorrent. Lenke til kommentar
Solarstone Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 sett ALLTID! hastigheten ca 5-10kb\s under maks upload for å kunne utnytte bittorrent fullt ut (dette gjelder da bare folk med adsl osv) Lenke til kommentar
jokki Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 GÅr det ikke å laste ned fra flere samtidig da. 5+5+5+5+5+5+5+5+5+5+5+5+5= eh jo. Og da sitter man igjen med 65 kB/s som fremdeles ikke er mye. Det er greit nok og redusere litt på opplastingen din slik at det ikke går utover downloaden din, men det får da være grenser. Back to topic. Har du NAT i routeren din? At du ikke har forwardet porter til BitTorrent klienten din får nedlastingshastigheten din til å bli lavere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå