Gå til innhold

Får feilbeskjed når jeg klokker!?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har et Asus A7V8X-X hovedkort og en AMD xp2500+ cpu og Geil 512 mb pc3200 ram. Når jeg skal klokke så kan jeg kun klokke den til fra 1,8 - 2,0 Ghz, før jeg får en feilbeskjed og må formatere.. :/

 

Windows kan ikke starte fordi denne filen mangler eller er skadet:

\WINDOWS\SYSTEM32\CONFIG\SYSTEM

Du kan reparere filen ved å starte 'Installere Windows' fra den originale CD-rom'en. Velg 'r' i åpnings-skjermbildet for å reparere

 

Har prøvd å reparere men får ikke det til, går det an å fikse dette uten å formatere?

 

Og hvorfor kan jeg ikke klokke mer en til 2,0 ghz? Vet jeg kan klokke den til 3200+ (200 * 11.0) og sikkert litt til.. Men hvorfor går det ikke med meg? Er det hovedkortet som ikke takler det eller er det et annet problem? Har vcore på 1.80, hva er vanlig å bruke når man klokker?

 

Håper noen smarte overklokkere kan hjelpe meg der ute! ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet ditt er nok hovedkortet, A7V8X-X er basert på VIA KT400 chipset som ikke støtter låsing av PCI og AGP til faste frekvenser, og overklokker disse i takt med FSB... :ermm:

Overklokking av AGP/PCI frekvensene kan føre til datatap, og i værste fall føre til skader på hardware som skjermkort, lydkort, modem(eller andre PCI-kort) og harddisker.... :thumbdown:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...