Gå til innhold

Nummerportering, skulle det ikke være gratis?


Anbefalte innlegg

Ser at telebutikken.no har begynt å ta seg betalt for at du skal få beholde det gamle telefon nummeret ditt. Trodde dette skulle være gratis jeg? Tanken var å bestille Nokia 7610 med ActiveTalk der, men så tenkte jeg at jeg kunne vente litt. Nå ser jeg plutselig at de tar i underkant av 150 kr for at du skal få beholde nummeret. Irriterer meg litt, da jeg kunne bestillt før og sluppet gebyret.

Var det ikke slik at nummerportering i utgangspunktet skulle være gratis?

Noen som vet hva denne telefonen koster i butikk med ActiveTalk?

Når får telebutikken.no den inn på lager igjen?

EDIT: Beløp Endret av rLnd
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Summen er vel ikkje 199,-?

 

I så fall er dette innmeldingsavgifta til Netcom og ikkje noko Telebutikken.no krever inn.

 

Men kvar i bestillingsprosessen kom dette beløpet opp, tok ei liksom bestilling for å teste (til reg av abo opplysninger) og fekk ikkje noko opp om dei i overkant av 200 summen.

 

 

mvh

JanEirik

Lenke til kommentar

Det gjorde det.

 

Og eg testa K700 og 6610i (akkurat same tingen der)

 

Butikkene har i alle fall ikkje noko slikt gebyr for protering.

Det eg nesten begynner å lure på er om dette er ein liten bug sidan telebutikken har lagt om sidene siden i det siste.

 

Men eg skal få sjekka det opp for deg gjennom nokre kontakter, om den prisauken er reell eller berre ein bug.

 

 

 

mvh

JanEirik

Lenke til kommentar

Fekk bekrefta det det er ein bug og ikkje noko som skulle vere der.

Den har nok sneke seg inn i omlegginga av systemet deria

 

Vil derfor anbefale alle som har bestilt telefoner med nr portering i helga om å sjekke at ikkje det er blitt lagt på desse 124,- kronene ekstra, og viss det er det ta kontakt med nettbutikken for å fikse opp i det.

 

mvh

JanEirik

Lenke til kommentar

Din nåværende operatør har plikt og videreføre din telefonummer til den nye operatøren vederlagsfritt. Det er imidlertid valgfritt for den nye operatøren å ta i mot ditt gamle nummer eller ikke. Sense.cash. abbonementet tar bl.a. ikke imot ditt gamle nummer. Selv om operatørene kan nekte å ta imot ditt eksisterende nummer, synes jeg det er en stygg tendens at de begynner å ta penger for det.

 

Å, ja noen operatører tar penger for dette.

Endret av RolfOve
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...