Gå til innhold

Vesentlig forskjell på å bytte fra Z-560 til Z-680

Anbefalte innlegg

og et nytt lydkort?

For tiden sitter jeg med et Logitech Z-560 høyttaler-system og er råfornøyd. (Det er det høyttalersettet med 400W som er nest best etter Z-680)

Jeg har i tillegg et Creative Live! 5.1 lydkort.

Men jeg satt og funderte litt på om hvorvidt det vil være noen dramatisk forskjell hvis jeg kjøpte et Creative SoundBlaster Audigy 2 lydkort og et Logitech Z-680 høyttaler-system, til forskjell fra det jeg har nå.

Er det noen med noe synspunkter på dette? Blir det en vesentlig stor forskjell?

Mvh,

Naits

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lydkort vil helt klart hjelpe på lydkvaliteten. Jeg har z-680 og har oppgradert lydkort fra

SB Live -> Soundstorm (som var en liten forbedring)

Soundstorm -> Audigy2 (som var en stor forbedring, spesielt på musikk)

Jeg "hater" dog Creative's drivere, og at de bruker en proprietær digital utgang (noen som vet hvor man faktisk kan kjøpe en coax-kabel med mono-minijack i ene enden ?)

Å oppgradere z-540 til z-680 tviler jeg på er verdt pengene. Kanskje dersom du bruker systemet hovedsaklig til å se DVD-filmer og trenger center-kanalen.

Lenke til kommentar
Jeg "hater" dog Creative's drivere, og at de bruker en proprietær digital utgang (noen som vet hvor man faktisk kan kjøpe en coax-kabel med mono-minijack i ene enden ?)

En helt vanlig overgang (2xRCA-minijack) fungerer helt ypperlig. Bare bruk den hvite pluggen (mono).

Lenke til kommentar

En helt vanlig overgang (2xRCA-minijack) fungerer helt ypperlig. Bare bruk den hvite pluggen (mono).

Men lydkortet klarer fortsatt ikke AC3-enkoding, som Soundstorm. Du får bare AC3-passthrough :-(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...