Gilbert Skrevet 4. juli 2004 Del Skrevet 4. juli 2004 forsøker en highlight-funksjon - men den er jo ikke helt god, i og med at den ser forskjell på store og små bokstaver. $text = preg_replace("/$hl/", "<span style=\"background:yellow\">$hl</span>", $text); er det noen måte jeg kan få hl alle ord, uansett hvordan ordene er bygget opp med store og små bokstaver? Lenke til kommentar
RipZ- Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 (endret) $text = preg_replace("/$hl/i", "<span style=\"background:yellow\">$hl</span>", $text); Slik. Du kan lese mer om de forskjellige modifierene til preg på php.net. I dette tilfellet brukte jeg i. Du legger modifierene bak delimiteren som i dette tilfellet er /. Edit: Og en ting til. Slik du har det nå vil ordet bli erstattet med din "versjon" av ordet. Altså om du søker etter "hey", vil både HeY og HEY retunere "hey" med <span> rundt seg. For å få det samme ordet i riktig case, kan du bruke denne: $text = preg_replace("/($h)l/i", "<span style=\"background:yellow\">\\1</span>", $text); Endret 5. juli 2004 av RipZ- Lenke til kommentar
porcelaiN Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 Jeg kan anbefale å bruke str_replace Lenke til kommentar
RipZ- Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 Jeg kan anbefale å bruke str_replace Denne er case-senstive. Derimot str_ireplace er ikke det, men denne funksjonen kommer ikke før i versjon 5 av PHP. Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 Derimot str_ireplace er ikke det, men denne funksjonen kommer ikke før i versjon 5 av PHP. Takk for at du oppklarte det Lenke til kommentar
dabear Skrevet 7. juli 2004 Del Skrevet 7. juli 2004 PHP 5 er ikke ut enda nei. Men der imot har PHP 5 Release Candidate 3 kommet ut Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 7. juli 2004 Del Skrevet 7. juli 2004 litt ukonsistente PHP-artigheter her: bruker "i" for å skille mellom små og store: strpos mot stripost, ereg_replace mot eregi_replace ...og bruker "case" for å skille små og store: strcmp mot strcasecmp den siste burde vel hett "stricmp" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå