Gå til innhold

Oppsett av ny bruker i en arbeidsgruppe - Win 2000

Anbefalte innlegg

Hei

Har en maskin som fungerer som server med windows 2000. Her er en mappe delt slik at 3 andre pcer kan få full tilgang til denne. Har ikke satt opp dette selv så jeg er ikke helt stødig på slike oppsett.

Skal sette opp en ny pc med samme rettighetene til den delte mappen på serveren. Har satt opp en ny (Privilegert) bruker på serveren med å bare trykke enter når jeg får spørsmål om passord.

Når jeg setter opp den nye pcen med den delte mappen (server) på en egen bokstav (Nettverksfolder) feks z: får jeg spørsmål om passord slik at jeg må trykke enter hver gang jeg skal gå inn på serveren i explorer etter å ha re bootet maskinen.

Er det en måte å sette dette opp på for å unngå spørsmålet om passord hver gang jeg skal inn på serveren fra den nye maskinen etter å ha re- startet denne?

Sikkert litt rotete forklart, håper noen forstår poenget.

Oppsett på maskiner:

Server: Windows 2000

Ny maskin: win xp pro

Alle pcene er koblet opp sammen via en switch.

på forhånd takk hvis det skulle være noen som skjønner hva det går i her

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

på klient-maskinen kan du høyreklikke "min datamaskin" og velge "koble til nettverksstasjon". Der kobler du til den mappa det er snakk om og velger "Koble til med et annet brukernavn/passord" eller noe lignende. Der skriver du inn brukernavn/passord og merk av for å lagre passordet. Da skulle det gå.

Lenke til kommentar
på klient-maskinen kan du høyreklikke "min datamaskin" og velge "koble til nettverksstasjon". Der kobler du til den mappa det er snakk om og velger "Koble til med et annet brukernavn/passord" eller noe lignende. Der skriver du inn brukernavn/passord og merk av for å lagre passordet. Da skulle det gå.

Fungerte det.

Takker :)

Endret av Froddo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...