Gå til innhold

You abbonement, 24 mnd. bindingstid


Anbefalte innlegg

kjøpte en telefon med you abbonement som hadde bindingstid på 24 måneder i Oktober 2002...

 

dritt lei telefonen jeg har (8310), den skrangler og mister forbindelse med simkortet hele tiden, samt at jeg bare vil være litt mer med i tiden... men jeg gidder liksom ikke å kjøpe uten abbonement når det bare er noen få måneder igjen..

 

nå over til det jeg lurer på:

 

Det ble jo lagt ned forbud mot bindingstider på mer enn 12 måneder til privatpersoner for en liten tid siden...

 

Kan jeg dermed bryte bindingen til You, som da bindte meg opp for 24 måneder før forbudet ble lagt fram?

 

Hadde virkelig vært koslig :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Diverre var det berre eit vedtak i Forbrukerombudet, og ingen lov. Og vedtaket er ikkje tilbakevirkande. Så for din del er det ikkje noko særleg å gjere før bindingstida går ut viss du var tenkt til å skifte selskap.

 

Å få kjøpt ein ny telefon med ny bindingstid er ikkje ut til å vere mogleg med You lengre (i alle fall på nettsidene deira)

 

mvh

JanEirik

Lenke til kommentar
kjøpte en telefon med you abbonement som hadde bindingstid på 24 måneder i Oktober 2002...

 

dritt lei telefonen jeg har (8310), den skrangler og mister forbindelse med simkortet hele tiden, samt at jeg bare vil være litt mer med i tiden... men jeg gidder liksom ikke å kjøpe uten abbonement når det bare er noen få måneder igjen..

 

nå over til det jeg lurer på:

 

Det ble jo lagt ned forbud mot bindingstider på mer enn 12 måneder til privatpersoner for en liten tid siden...

 

Kan jeg dermed bryte bindingen til You, som da bindte meg opp for 24 måneder før forbudet ble lagt fram?

 

Hadde virkelig vært koslig :)

Altså, det gjelder ikke for de som kjøpte telefoner FØR vedtaket kom. Kun etter.

Det skal inngåes spesifikk avtale for at kunden skal gå med på 24mnd binding. Og at de er pliktet til å opplyse om det..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...