Wazu Skrevet 4. juli 2004 Del Skrevet 4. juli 2004 En kompis av meg skal kjøpe ny pc, og han har valgt ut disse delene. For meg ser de ok ut, men jeg lurer bare på hva dere mer erfarne pc-byggere sier. Kommentarer til delene hadde vært flott, og gjerne forslag til bedre deler, men helst til circa samme pris hvis det er mulig. De delene som ikke er med her har han fra før av. Listen over delene: hovedkort Prossesor Prossesorvifte kabinett Ram Harddisk Lenke til kommentar
Innos Skrevet 4. juli 2004 Del Skrevet 4. juli 2004 Bytt til 2500+ og seagate disk, da skal det nok være i boks tror jeg. Men hvis jeg var han ville jeg brukt mer. Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 4. juli 2004 Del Skrevet 4. juli 2004 Bytt til 2500+ og seagate disk, da skal det nok være i boks tror jeg. Men hvis jeg var han ville jeg brukt mer. Hvorfor "dårligere" CPU? Lenke til kommentar
Innos Skrevet 4. juli 2004 Del Skrevet 4. juli 2004 Fordi den kan klokkes høyere tror jeg. Eller så er det at med lokking kan de bli like gode, altså 2800 klokket er like god som 2500 kokket, bare set masse folk anbefale den istedet. Lenke til kommentar
Wazu Skrevet 4. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2004 Hmmm...kanskje ingen dum ide. har selv 2500+ (klokket til 3200+) og det holder mer enn nok for meg. Med de få hundrelappene han sparer hvis han kjøper 2500+ istedet, hvor vil de best kunne bli investert i en annen komponent? Lenke til kommentar
Innos Skrevet 4. juli 2004 Del Skrevet 4. juli 2004 Kjøp deg en seagate harddisk og denna rammen, og kjøp det hos netshop. Lenke til kommentar
DaRippah Skrevet 4. juli 2004 Del Skrevet 4. juli 2004 Tusen takk for all hjelpen folkens! Som dere sikkert skjønner er jeg på et stramt budsjett. Kan ikke bruke noe særlig mye mer. Har så mye mer jeg kunne tenkt meg, men har ikke råd. Hvorfor er Seagate bedre enn den jeg valgte? Jeg vil gjerne ha noe stillegående, orker ikke så mye bråk. Og prossessoren, jeg hadde ingen planer om å overklokke, men om dette er en bedre løsning, så gjerne for meg Takk igjen! Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 4. juli 2004 Del Skrevet 4. juli 2004 XP 2500+ gir mest for pengene og er lett å klokke til XP3200. Da sier det seg vel selv. Jeg mener det ikke er nødvendig med annen RAM enn den som er valgt ut. Så er en Seagate disk å foretrekke. Den er mer stille og ytelsen vet jeg ikke, men den er nok tilnærmet lik(kanskje favør Seagate?...) Lenke til kommentar
viranth Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 Seagate er en svært stillegående disk, ytelsen er også meget bra. Litt dårligere enn WD, men ikke mer enn at man glemmer det i løpet av kort tid =) Lenke til kommentar
DaRippah Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 Dette kommer på totalt 4100,- Jeg skal også kjøpe høytalere til ca 700, Creative Inspire T5400 (Sub,5 monitorer,forsterker), Retail, og noen neon kabler... Da kommer prisen opp i 5100,- Ikke så værst, siden jeg ikke kan bruke så særlig mye mer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå