Gå til innhold

God kvalitet på komponenter. Hvilke leverandører?

Anbefalte innlegg

Hallo!!

Det er mange leverandører av datakomponenter, noen færre underleverandører og enda færre produsenter. Mange anskaffer komponenter fra samme opphav i f.eks Taiwan.

Mitt spørsmål er hvilke merkeleverandører er det som leverer de virkelig gode komponentene. Jeg har i utg.pkt ikke pris i tankene, men utvalget bør selges av de webshoper som Ps-data, Multicom, Komplett og liknende.

Som et eksempel vil jeg nevne at jeg ble forklart en gang at Plextor var cd-rom'enes "Rolls Royce". Noen cd-lesere har Mean Time Between Failure (MTBF) som en indikasjon på pålitelighet. Et sted leste jeg 120.000 timer for en leser.

Det jeg altså er ute etter, er verifiserte opplysninger om de mest vanlige komponenter som besitter ebest inneboende kvalitet. Eks. hvilket HK har sterkest kondensatorer??

Personer med riktig kunnskap bes besvare. Jeg håper at ikke personer i forumet legger inn komponenter bare fordi at de eier de selv, men at informasjon blir av god standard. Det vil være til stor hjelp for oss som bygger selv.

:thumbup::thumbup:

mvh

Per-Øivind Berg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...