Gå til innhold

20" lcd skerm för spel ?

Anbefalte innlegg

som rubriken lyder så vill jag ha en stor lcd skärm

som jag kommer att andvända till spel mest och lite till film.

har hittat några som värkar uppfylla kraven men jag har ej några erfarenheter om lcd skärmar alls :blush:

här e dom som jag har hittat var av en som har testats av Oivind_dahle tror jag det var.

http://www.komplett.se/k/kl.asp?bn=10402

http://212.75.85.247/ProductDetail.asp?UID...}&artnr=2201512

tacksam för raka svar.

Ps kul att hitta ett norskt forum :thumbs:

//Pieter

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Beskrivelse av ordet anbefales :

Hvis jeg sier til deg at Eizo L885 er best og synes du bør kjøpe den, har jeg _anbefalt_ denne skjermen til deg :)

Jeg tror jeg ville kjøpt Eizo L885 selv, da Eizo skjermene har knallfine farger og skarphet. Men har hørt at Nec'en er bedre å spille på og har en mindre grad av ghosting i forhold til Eizoen. Dessuten kan det være mer behagelig å ha en "ikke-svart" ramme rundt skjermen for å få bedre kontrastforhold.

Lenke til kommentar
Tror det var sånn at Nec 2080UX+ var best til spilling, mens Eizoen vant en knapp seier på de andre tingene.

http://www.hardware.no/art.php?artikkelid=5941&side=10

Ta en titt på den artikkelen der

ok tackar för ett snabbt svar

ett ord som jag inte förstår ==> ANBEFALES <==

efter som det står BEST I TEST på Eizo L885 så blir man lite fundersam.

To recommend eller rekomanderas (eller hvordan man skriver det på svensk) :thumbup:

Lenke til kommentar
Tror det var sånn at Nec 2080UX+ var best til spilling, mens Eizoen vant en knapp seier på de andre tingene.

http://www.hardware.no/art.php?artikkelid=5941&side=10

Ta en titt på den artikkelen der

ok tackar för ett snabbt svar

ett ord som jag inte förstår ==> ANBEFALES <==

efter som det står BEST I TEST på Eizo L885 så blir man lite fundersam.

To recommend eller rekomanderas (eller hvordan man skriver det på svensk) :thumbup:

aha då förstår jag REKOMENDERAS :D

hmm detta e svårt alltså å sen har man ju också läst här att Oivind_dahle

skall testa av några "värstingar" man blir allt snurrig av allt, man vill ju ha en nu.

men men jag tackar för svaren

//Pieter

Lenke til kommentar

Vi har en test av NEC 2080UX+ på vei. Den publiseres i begynnelsen av neste uke håper jeg.

Av 20" er det helt klart 2080UX+ som er den beste til ditt bruk. Jeg har selv eid en Eizo L885, og har byttet den ut med NEC 2080UX+.

L885 er bedre på statiske bilde, og til grafikk vil jeg anbefale dennne, da den har en dybde du ikke finner maken til på 20". Dessverre er den ikke så god i spill - den har en del etterslep slik at de som spiller mye vil plages litt av dette.

2080UX+ mangler det lille ekstra som gjør L885 til den beste på farger, men den er ikke langt unna. Jeg har ikke kalibrert min perfekt enda, men ser at den ikke kommer til å matche L885 helt på detaljrike bilder. Allikevel legger den seg som en sikker toer på dette området. I spill, derimot, er den suveren. Det lille jeg har spilt med min 2080UX+ har jeg ikke klart å se etterslep enda. Her parkerer den alle andre 20" på markedet idag.

Et annet alternativ som sansynligvis er sunnere for bankkontoen er ViewSonic VP 201S. Den er bygget på det samme panelet som 2080UX+, men med en annen bildeprossessor. De finnes etterslep på denne, men det er fint lite og absolutt mindre enn på L885. Den legger seg på en tresjeplass på fargegjengivelse, men er fortsatt helt OK på dette området.

Lenke til kommentar

Tjena Sverige.

Til spill i 20" klassen rekomenderas:

1) NEC 2080 ux+

2) Viewsonic vp201s

Disse har akkurat det samme panelet som er produsert av LG.

Disse er svært raske begge to. NEC er litt sterkere enn Viewsonic pga bedre farger.

Du finner også en test av Viewsonicen under tester- Skjermer.

Les den mens du venter i to dager på testen av Necen :D

Lenke til kommentar
Tjena Sverige.

Til spill i 20" klassen rekomenderas:

1) NEC 2080 ux+

2) Viewsonic vp201s

Disse har akkurat det samme panelet som er produsert av LG.

Disse er svært raske begge to. NEC er litt sterkere enn Viewsonic pga bedre farger.

Du finner også en test av Viewsonicen under tester- Skjermer.

Les den mens du venter i to dager på testen av Necen :D

ja va ska man säga?

kan man bli gladare av dessa svar, tror ej det va ;)

å så säger du/ni två dagar blir ju ennu gladare när man hör sånt.

kan bara säga detta ==> jag tror jag e :love: i detta forum.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...