pgdx Skrevet 6. juli 2004 Del Skrevet 6. juli 2004 (endret) I en undermappe? Får du det ikke til å fungere i en undermappe? Hva mener du egentlig med det? Du må forklare mye bedre for at folk skal hjelpe deg... Endret 6. juli 2004 av Toolshed Lenke til kommentar
Greven22 Skrevet 6. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2004 i en undermappe JA under et include script.. jeg vet ikke om det har noe med undermappen og gjøre.. eller om at det er fordi det er noe feil i mitt include script Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 6. juli 2004 Del Skrevet 6. juli 2004 Nei, jeg skjønner ikke det... Hvis du includer en fil, så må du jo ha riktig bane. Så hvis du skal inkludere en fil i root (/), og du er i /annet, så må du ha path til ../fil.php Lenke til kommentar
Greven22 Skrevet 6. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2004 ?do=include/linker/venner/venner Dette er linken jeg har laget.. Har prøvet mange andre og.. Når jeg gå inn der kommer jeg bare tilbake til startsiden.http://forum.hardware.no/index.php?act=Post&CODE=02&f=76&t=266437 Reply to this topic Filen php ligger i mappen venner som igjen ligger under linker.. Linker ligger i include altså under et include script.. Håper du forstår litt bedre nå Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 6. juli 2004 Del Skrevet 6. juli 2004 Prøvd %F2 ? Skriver du det i adressebaren? Lenke til kommentar
Moonshine Skrevet 7. juli 2004 Del Skrevet 7. juli 2004 Feilene med include(), oppstod enkelt og greit fordi filene ikke fantes der scriptet prøvde å hente dem fra. Det er løst nå, forresten. uh, my bad. Må lese alt skikkelig neste gang. Lenke til kommentar
joffar Skrevet 7. juli 2004 Del Skrevet 7. juli 2004 (endret) ?do=include/linker/venner/venner Dette er linken jeg har laget.. Har prøvet mange andre og.. Når jeg gå inn der kommer jeg bare tilbake til startsiden.http://forum.hardware.no/index.php?act=Post&CODE=02&f=76&t=266437 Reply to this topic Filen php ligger i mappen venner som igjen ligger under linker.. Linker ligger i include altså under et include script.. Håper du forstår litt bedre nå Dersom du skrev det slik som du indikerte over vil ikke ?do=include/linker/venner/venner virke siden include filen din er venner.php , og du prøver å includere venner ellers tror jeg at den riktige linken ville være: ./include/linker/venner/venner.php med en eller to punktum først ettersom hvor du kaller include filen fra... dersom du kaller den fra en annen folder enn root blir det to punktum. Ellers skal det sies at dette er en rotete måte og gjøre det på der linken blir lang og uforståelig. en bedre måte å gjøre det på synes jeg er: ?do=venner deretter setter du en switch el lignende switch ($_GET['do']): case "venner": include('../include/linker/venner/venner.php'); break; case "me": include('../include/linker/meg/meg.php'); break; default: include('../missing.htm'); endswitch; Dette gj;r at brukeren blir direktet til missing,.htm dersom variablen do ikke stemmer med bestemte verdier. Det er vel andre metoder å gjøre det på også, men denne er ganske sikker samtidig som den er ganske grei... Du kan vel også bruke mod_rewrite for å gjøre det enda lettere for brukeren, men det er en annen historie... EDIT... glemte noe.. Endret 7. juli 2004 av joffar Lenke til kommentar
Greven22 Skrevet 7. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2004 (endret) ./include/linker/venner/venner.php Den funker den.. Men den kommer ikke inn i den diven jeg ville ... den kommer istedet inn på en ny side:( hvor skulle jeg ha brukt switchen da? Endret 7. juli 2004 av DiaVoLo Lenke til kommentar
joffar Skrevet 7. juli 2004 Del Skrevet 7. juli 2004 ./include/linker/venner/venner.php Den funker den.. Men den kommer ikke inn i den diven jeg ville ... den kommer istedet inn på en ny side:( hvor skulle jeg ha brukt switchen da? Tror nok a hver gang du klikker p[ en link vil siden enten oppfriskes, eller du vil gå til en ny side... Ok.. dersom jeg misforstår deg rett vil du ha noe slik... <?php switch ($_GET['do']): case "venner": $boxvariable = 1; break; case "me": $boxvariable = 2; break; default: include('../missing.htm'); endswitch; ?> All HTML koding her <div class="bokx1">Ditt oppsett for boks 1 her <?php if ($boxvariable == 1) { include('../include/linker/venner/venner.php'); } // Dette vil includere det som er i venner.php ?> </div> <div class="bokx2">Ditt oppsett for boks 2 her <?php if ($boxvariable == 2) { include('../include/linker/ressurser/ressurser.php'); } // Dette vil includere det som er i ressurser.php ?> </div> End body..HTML etc her Tror dette skulle virke slik du ville ha det... but then again I might be wrong.. I have known to be that at times... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå