Greven22 Skrevet 4. juli 2004 Del Skrevet 4. juli 2004 Les her! Noen som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 4. juli 2004 Del Skrevet 4. juli 2004 Ikke bruk DHTML, Gud forby! PHP! Lage linkene slik: <ul> <li><a href="?do=venner&meny=minevenner">Venner</a></li> <li><a href="?do=hobbyer&meny=minehobbyer">Hobbyer</a></li> <li><a href="?do=linker&meny=minelinker">Linker</a></li> </ul> <ul id="meny2"> <?php include "$meny"; ?> </ul> <div id="innhold"> <?php include "$do"; ?> </div> Lenke til kommentar
Greven22 Skrevet 4. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2004 hmm det er nok noe sånn jeg er ute etter ja.. Men kan du utdype hva som skal hvor og sånn.. fatter det ikke helt Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 4. juli 2004 Del Skrevet 4. juli 2004 PHP ! Gud forby! Nr#1: Det finnes også andre alternativer enn PHP, rettelse: ' ServerSide ! ' Nr#2: Har du blitt svak ?? (kristen) Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 Du lager en meny slik: <ul> <li><a href="?do=venner&meny=minevenner">Venner</a></li> <li><a href="?do=hobbyer&meny=minehobbyer">Hobbyer</a></li> <li><a href="?do=linker&meny=minelinker">Linker</a></li> </ul> <ul id="meny2"> <?php include "$meny.php"; ?> </ul> <div id="innhold"> <?php include "$do.php"; ?> </div> $do er altså hovedsiden som skal inkluderes. $meny er menyen som skal inkluderes. På mitt oppsett der, lager du tre menyer som du kaller meny_venner.php osv... Prøv deg frem! Lenke til kommentar
Greven22 Skrevet 5. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2004 Ja men hva skal hvor?? Slik som du skriver skal alt inn i en fil ??? <ul> <li><a href="?do=venner&meny=minevenner">Venner</a></li> <li><a href="?do=hobbyer&meny=minehobbyer">Hobbyer</a></li> <li><a href="?do=linker&meny=minelinker">Linker</a></li> </ul> <ul id="meny2"> <?php include "$meny"; ?> </ul> <div id="innhold"> <?php include "$do"; ?> </div> Hvilken fil skal dette inn i da? Lenke til kommentar
Greven22 Skrevet 5. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2004 Har laget en fil sånn <ul id="meny2"> <?php include "meny.php"; ?> </ul> <div id="innhold"> <?php include "do.php"; ?> </div> Får til og inkludere do.php.. Men det åpner seg ikke nye linker!!?! Slik lager jeg linkene: <ul> <li><a href="?do=hei">hei</a></li> <li><a href="?do=hobbyer&meny=minehobbyer">Hobbyer</a></li> <li><a href="?do=linker&meny=minelinker">Linker</a></li> </ul> Men hei funker ikke.. får ikke åpna den:\ hva har jeg gjort feil? Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 Toolshed: register_globals er ikke noe man bør forutsette er på, så du bør endre koden din til: <ul> <li><a href="?do=venner&meny=minevenner">Venner</a></li> <li><a href="?do=hobbyer&meny=minehobbyer">Hobbyer</a></li> <li><a href="?do=linker&meny=minelinker">Linker</a></li> </ul> <ul id="meny2"> <?php include $_GET['meny'] . '.php'; ?> </ul> <div id="innhold"> <?php include $_GET['do'] . '.php'; ?> </div> Det skal også løse problemene til Diavolo, siden han antagelig ikke har register_globals påslått. Lenke til kommentar
Greven22 Skrevet 5. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2004 Det funker ikke nå kommer jeg ikke inn på hoved siden i det hele tatt! Får meldingen : Warning: Failed opening '.php' for inclusion (include_path='.; \apache\includes;\apache\htdocs\;\apache\htdocs\phpmyadmin') in C:\apache\htdocs\testing\venner.php on line 2 Warning: Failed opening '.php' for inclusion (include_path='.; \apache\includes;\apache\htdocs\;\apache\htdocs\phpmyadmin') in C:\apache\htdocs\testing\venner.php on line 5 Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 6. juli 2004 Del Skrevet 6. juli 2004 <ul> <li><a href="?do=venner&meny=minevenner">Venner</a></li> <li><a href="?do=hobbyer&meny=minehobbyer">Hobbyer</a></li> <li><a href="?do=linker&meny=minelinker">Linker</a></li> </ul> <ul id="meny2"> <?php $meny = $_GET['meny']; if (!isset($meny)) { $meny = "minevenner"; } include "$meny.php"; ?> </ul> <div id="innhold"> <?php $do = $_GET['do']; if (!isset($do)) { $do = "index"; } include "$do.php"; ?> </div> Prøv med den, du. Den setter inn verdier, slik at du ikke får inkluderingsfeil hvis noen ikke fyller inn ?do=sdlfkajsl&meny=dfkslfjsdf når de besøker siden. Lenke til kommentar
Greven22 Skrevet 6. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2004 (endret) Hva vil de $ si for det funker og få frem ting uten dem.. Ellers får jeg feilmelding,, Linker funker ikke uanz har det noe og si hva filen jeg setter koden inn i heter? Endret 6. juli 2004 av DiaVoLo Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 6. juli 2004 Del Skrevet 6. juli 2004 Oki. Den koden jeg har postet henter filnavnene fra url, slik at index.php?do=fiskekake&meny=hest henter filen fiskekake.php og filen hest.php som meny. Hvis det ikke skrives noe i URL, hentes filene index.php og minevenner.php. Hvis de filene ikke finnes, kommer den feilmeldingen du får. Lenke til kommentar
Greven22 Skrevet 6. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2004 Nå funker det nesten Men når jeg legger det inn i siden min under et annet include script.. Så kommer jeg bare tilbake på startsiden når jeg prøver og åpne linken Lenke til kommentar
Moonshine Skrevet 6. juli 2004 Del Skrevet 6. juli 2004 Har du tilgang til php.ini? Lenke til kommentar
Greven22 Skrevet 6. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2004 hva er det jeg kjører alt lokalt enda ( apache ) Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 6. juli 2004 Del Skrevet 6. juli 2004 Har du tilgang til php.ini? Hva har det med dette å gjøre, da? Lenke til kommentar
Moonshine Skrevet 6. juli 2004 Del Skrevet 6. juli 2004 Så ut for meg at det var noe i veien med inclusion. Opplever du fortsatt feil med include();? Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 6. juli 2004 Del Skrevet 6. juli 2004 Feilene med include(), oppstod enkelt og greit fordi filene ikke fantes der scriptet prøvde å hente dem fra. Det er løst nå, forresten. Lenke til kommentar
Greven22 Skrevet 6. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2004 alt det funker nå som jorgis sier! Eneste problemmet nå er at jeg ikke får det til og funke på hjemmesiden i en under mappe.. under et include script. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå