Evil Knivel Skrevet 4. juli 2004 Del Skrevet 4. juli 2004 (endret) har tenkt å lage en bruskjøler og peltiern jeg har tenkt å bruke har en kjøleribbe på fra før av som er "limet" på med noe thermisk lim. går det ann å få fjernet den uten å ødelegge elementet eller kan jeg snu polariteten? Btw har noen en peltier til salgs? Endret 4. juli 2004 av Evil Knivel Lenke til kommentar
Vaffelkake Skrevet 4. juli 2004 Del Skrevet 4. juli 2004 Du kan snu polaritet! Hvor stor effekt yter den? Hvordan har du tenkt å kjøle den varme siden? Lenke til kommentar
Veritas_ Skrevet 4. juli 2004 Del Skrevet 4. juli 2004 Han skrev da kjøleribbe Regner med at det er ett heller lite element han skal bruke. Enten det eller så har han en MASSIV ribbe Lenke til kommentar
Evil Knivel Skrevet 5. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2004 peltiern er på 35w. det er lite men nokk til å kjøle ned en 1.5 liters brusflaske. kassen er på 5 liter så kaldt skal det nok bli. ser sånne kjølebokser\begger har en peltier på 54w men de kjøler ned 24 liter. har prøvd å snu polaritet men det virker som den ikke funker da. noen som vet hvorfor eller hva jeg kan gjøre? Lenke til kommentar
XenZor Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 Tror du må kjøpe deg et nytt element. Du kommer nok bare til å splitte det om du prøver å rive av kjøleribba. Men det er jo bare å prøve. Lenke til kommentar
Evil Knivel Skrevet 5. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2004 har prøvd å fjerne den men jeg ødelegger den bare. fins det ikke noe kjemikalie eller noe som kan løse opp termisk lim? Btw er noen som selger en peltier her? Lenke til kommentar
xcavated Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 Isopropanol har tenkt på det samme som deg men jeg tror 156 watt blir for mye (trolig en fryser ) Lenke til kommentar
Evil Knivel Skrevet 5. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2004 Hvor kjøper jeg isopropanol da? Lenke til kommentar
MrGame Skrevet 13. juli 2004 Del Skrevet 13. juli 2004 mener å ha hørt at dem skal ha isopropanol på jernia har riktig nok ikke kontrollert dette da. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 13. juli 2004 Del Skrevet 13. juli 2004 Isopropanol får du på bensinstasjonar som kondensfjerner. Det skal stå 2-propanol bakpå flaska. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå