Gå til innhold

Billigst P900 pga ødelagt P800

Anbefalte innlegg

Skal prøve å gjøre historien kort.

Jeg leverte inn min P800 på verksted for ca 2 uker siden pga den oppførte seg merkelig til tider og slo seg av osv.

Forøvrig hos Lefdal.

Fikk så beskjed av verkstedet at den var vannskadet og dette ikke ble dekket av garantien.

Noe så dumt som forsikring hadde jeg ikke for telefonen.

Å reparere telefonen koster 4 953, 80.- Det er nesten 50% mer enn jeg betalte for telefonen i desember.

Uansett, istede for å reparere den tilbyr verkstedet meg en P900 for samme beløp som det kostet å reparere P800'en.

5000 for en P900 var jo ikke så aller verst.. Men når jeg nå fikk meg ny telefon da så ville jeg selvfølgelig tegne forsikring på denne. Og en som dekker fukt.

Lefdal tilbyr en slik til 590,- året og dekker alt utenom tyveri.

Telenor har også en (jeg har Privat +) som dekker alt utenom fukt, så denne faller litt vekk..

Men hvis jeg nå skulle kjøpe en ny P900 igjennom verkstedet får jeg ikke tegne forsikring hos lefdal,

pga den ikke er kjøpt hos dem.

Fikk da en ny ide her i dag; kjæresten min har et djuce abn. som nå går ut på bindingstiden. Hvis hun går og kjøper en P900 hos lefdal og viderefører sitt abn. får hun telefonen for 5 495,- og kan så tegne en forsikring hos lefdal som støtter fukt. Eller er jeg helt på jordet nå?

Er det noen problemer med videreføring av abn. når bindingstiden? Er det noen som har andre tips til hva jeg kan gjøre i saken? Andre tips til forsikring? Plasser hvor telefonen selges billigere med djuce abn., fungerer ikke prisgarantien i slike tilfeller også?

Huff dette ble langt men håper noen tar seg tid til å lese og muligens har noen kloke tips...

mvh en som aldri handler dyr telefon uten forsikring igjen.. :wallbash:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Lefdal tilbyr en slik til 590,- året og dekker alt utenom tyveri.

Telenor har også en (jeg har Privat +) som dekker alt utenom fukt, så denne faller litt vekk..

Er klar over det. Finnest det andre forsikringer som dekker fukt?

Forskjellen fra Lefdal sin og operatør forsikring er at lefdah ikke dekker tyveri, mens operatør ikke dekker fukt!

80% av alle reperasjoner på mobiltelefoner er fuktighets skader, fikk jeg vite av mottaket på Lefdal..

Lenke til kommentar
lefdal, expert og elkjøp hvertfall sin forsikring dekker fukt.. noe som operatørenes egne forsikringer ikke gjør :cool:

Netcom si Totalforsikring pluss dekker fuktskader, men på grunn av misbruk er denne berre tilgjengeleg for bedriftsmarkedet.

mvh

JanEirik

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...