Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

3Com Ruter m/innebygd Modem og Telenor ADSL

Anbefalte innlegg

Heisann!

Har kjøpt en 3Com 3CRWE754G72-A. Samme som denne (bare at jeg tok Annex A for analog linje om jeg har forstått riktig): http://www.mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=35567 ).

Jeg får den ikke på nett uansett hva jeg gjør. Har funnet infoen jeg trenger.

Alcatel Dslam: VPI 8/VCI 35

Nokia Dslam: VPI 0/VCI 100

Encapsulation: LLC

Her blinker bare Sync lampa noen sekunder. Men så er det og forblir mørke lamper.(Bortsett fra LAN og Power selvsagt). Har prøvd både nyere og eldre firmware fra 3Coms sider. Men heller ikke det hjelper. Nå har jeg kjøpt Annex A versjonen, og jeg lurer på om jeg skulle valgt Annex B (ISDN) versjonen... Det modemet jeg har fått fra Telenor står det ISDN på og det fungerer, selv om jeg har analog linje. Annex A er vel analog linje og Annex B er vel ISDN?

Noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

er temmelig sikker på at en skal bruke annex B UANSETT om man har isdn eller ikke.....mener det går mer på utstyret til telenor

etter det jeg har klart å finne ut et det vel bare enkelte land som bruker annex A

selv har jeg shdsl (som kjent bruker et eget linjepar) og der kjører jeg annex B selv om jeg ikke har noen isdn linje der......

Endret av mokkel
Lenke til kommentar

Heh, det er ytterst få land som bruker Annex B. Tror det er Norge, Sveits og Island. Resten av verden bruker Annex A. Du kan uansett ikke bruke Annex A her i Norge uansett hva slags linje du har (om du ikke har telefon fra Smartcall da).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...