Atpn Skrevet 4. juli 2004 Del Skrevet 4. juli 2004 Har litt problemer med å få høy fart med Azureus. Ligger jevnt på 10-16kB/s. Det jeg lurer på er hvordan man kan få høyest mulig fart på nedlastingene. Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 4. juli 2004 Del Skrevet 4. juli 2004 Sett ned upload hastigheten til noen KB under det du har i upload. Jeg har 256 i upload, og har da satt farten til 19KB. Laster ofte ned med det linjen klarer (2mbit). Lenke til kommentar
Atpn Skrevet 4. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2004 (endret) vel, det hjalp litt. 20kB/s stabilt over tid, men det er ikke spesielt raskt for å si det slik. Har liksom mulighet for 88kB/s inn. Nå forventer jeg selvsagt ikke at hele linjen skal tas i bruk, men sånn rundt 40-50kB/s hadde jo vært greit Så noen flere tips? Endret 4. juli 2004 av Atpn Lenke til kommentar
px Skrevet 4. juli 2004 Del Skrevet 4. juli 2004 ordne NAT så du kan få aktive tilkoblinger... husker ikke helt hvilke porter.... har heller ikke orket å gjøre det, men det skal visst funke.... Og bruk safepeer plugin Lenke til kommentar
Atpn Skrevet 5. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2004 (endret) ordne NAT så du kan få aktive tilkoblinger... husker ikke helt hvilke porter.... har heller ikke orket å gjøre det, men det skal visst funke.... Og bruk safepeer plugin NAT er ordna, men hvor er det jeg skal legge safepeer da? Edit: plasserte innholdet i zip-filen i C:\Programfiler\Azureus\plugins\safepeer men når jeg starter Azureus så tar det sykt lang tid å laste inn programmet :S Endret 5. juli 2004 av Atpn Lenke til kommentar
px Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 ordne NAT så du kan få aktive tilkoblinger... husker ikke helt hvilke porter.... har heller ikke orket å gjøre det, men det skal visst funke.... Og bruk safepeer plugin NAT er ordna, men hvor er det jeg skal legge safepeer da? Edit: plasserte innholdet i zip-filen i C:\Programfiler\Azureus\plugins\safepeer men når jeg starter Azureus så tar det sykt lang tid å laste inn programmet :S Jepp, da funker den. Det den gjør er å laste ned en oppdatert blockliste til safepeer hver gang du starter det... Mye bedre å la den bruke ett minutt på dette enn alternativet. Lenke til kommentar
Atpn Skrevet 5. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2004 Okey, så den skal ta litt tid ja. Er vel bare å leve med det ja Lenke til kommentar
Atpn Skrevet 5. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2004 hmf! Tracker: frakoblet (timeout) Finnes ikke noen andre trackere man kan bruke? eller må man benytte en bestemt når man laster ned en fil? Lenke til kommentar
px Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 hvilken tracker den bruker ligger i .torrent-fila. Kan vel ikke endres, siden trackeren er en server som følger med på hvem som laster ned fila og forteller de om hverandre... Da kan man jo ikke bare ta hvilken som helst tilfeldig tracker... Lenke til kommentar
theDurkan Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 Hmmm. Åpne porter i routeren funker bra. Velger du å åpne en port mellom 6881 og 6991, skulle du få god hastighet. Du åpner demi routeren, og velger den porten som både minimum og maksimum port å bruke. Jeg kjører nå alt det linja mi greier (2400 fra NGT) Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 (endret) Hmmm. Åpne porter i routeren funker bra. Velger du å åpne en port mellom 6881 og 6991, skulle du få god hastighet. Du åpner demi routeren, og velger den porten som både minimum og maksimum port å bruke. Jeg kjører nå alt det linja mi greier (2400 fra NGT) HAHA Høres nesten ut som at du vil ha han til å skru opp ruteren og åpne en port, slik som man åpner en dør. Men jeg skjønner at du ikke mente det og jeg tror Atpn også skjønner det Ble litt lattermild av den! To the point: Tror ikke jeg kan gi noen god hjelp, men jeg vil tro (les: tro) at det vil gi bedre hastighet med standard port. Endret 5. juli 2004 av BrAtTeRn Lenke til kommentar
Atpn Skrevet 5. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2004 (endret) Har åpnet opp alle porter mellom 6881 og 7000 uten at det har hjulpet stort. Tracker er http://bigtorrent.no-ip.com:6969/announce og hastigheten ligger rundt 4-5kB/s. Btw: har 704/128-linja fra Telenor om det skulle ha noe å si. I tillegg til dems router/modem (er en Zyxel 600) har jeg en 3COM 3C857 Endret 5. juli 2004 av Atpn Lenke til kommentar
theDurkan Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 Du må ha en åpen port for å få maks hastighet. I azureus skal du ha fire smilier ved torrentene dine. En grå, hvis den ikek har kontakt. En rød, hvis du har kontakt, men ikk elaster ned, en gul hvis du har kontakt, men ikke får taki alle, og grønn hvis du har åpen port og kan kontakte alle peersene. HOWTO Der kan du finne en bedre beskrivelse av hva jeg prøver å si bRaTtErN: Jeg suger i å beskrive. Lenke til kommentar
J0lle Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 Har åpnet opp alle porter mellom 6881 og 7000 uten at det har hjulpet stort. Tracker er http://bigtorrent.no-ip.com:6969/announce og hastigheten ligger rundt 4-5kB/s. Btw: har 704/128-linja fra Telenor om det skulle ha noe å si. I tillegg til dems router/modem (er en Zyxel 600) har jeg en 3COM 3C857 Heisann, jeg bruker også denne innimellom, men siden bigtorrent sin tracker har veldig få brukere, vil du heller ikke få noe særlig sprek hastighet ned. Men det de gir ut har ofte veldig høy kvalitet. global upload limit pleier jeg å sette til 5 K/sec. Det gir optimal hastighet ned, samt at man faktisk kan webbe litt i tillegg Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 bRaTtErN: Jeg suger i å beskrive. Hehe, jeg også BTW nicket er ikke bRaTtErN, det er BraTTerN Lenke til kommentar
Atpn Skrevet 5. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2004 (endret) Du må ha en åpen port for å få maks hastighet. I azureus skal du ha fire smilier ved torrentene dine. En grå, hvis den ikek har kontakt. En rød, hvis du har kontakt, men ikk elaster ned, en gul hvis du har kontakt, men ikke får taki alle, og grønn hvis du har åpen port og kan kontakte alle peersene. Den dingsen er blå Endret 5. juli 2004 av Atpn Lenke til kommentar
theDurkan Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 Du må ha en åpen port for å få maks hastighet. I azureus skal du ha fire smilier ved torrentene dine. En grå, hvis den ikek har kontakt. En rød, hvis du har kontakt, men ikk elaster ned, en gul hvis du har kontakt, men ikke får taki alle, og grønn hvis du har åpen port og kan kontakte alle peersene. Den dingsen er blå Da får du ikke kontakt med alle peerene. Husker ikke helt hva den betydde, men det var noe med at du lastet mere opp enn ned. Jeg har ikke ajva nå, så jeg kan ikke få sjekket dette. Men jeg tror det var noe slikt. Du har ikke konfigurert den skikkelig hvis de ikke er grønne. Lenke til kommentar
Atpn Skrevet 5. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2004 Har åpnet opp alle porter mellom 6881 og 7000 uten at det har hjulpet stort. Tracker er http://bigtorrent.no-ip.com:6969/announce og hastigheten ligger rundt 4-5kB/s. Btw: har 704/128-linja fra Telenor om det skulle ha noe å si. I tillegg til dems router/modem (er en Zyxel 600) har jeg en 3COM 3C857 Heisann, jeg bruker også denne innimellom, men siden bigtorrent sin tracker har veldig få brukere, vil du heller ikke få noe særlig sprek hastighet ned. Men det de gir ut har ofte veldig høy kvalitet. global upload limit pleier jeg å sette til 5 K/sec. Det gir optimal hastighet ned, samt at man faktisk kan webbe litt i tillegg Okey. Er dumt det med forholdet mellom kvaliteten og antall brukere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå