torgros Skrevet 4. juli 2004 Del Skrevet 4. juli 2004 Jeg har tenkt på å lage meg en server både til å hoste websider og for å kjøre opp spillserver på. Lurer på hva jeg trenger av hardware, operativsystem, programmer osv. for å få det til å virke fint.. Håper dette går inn under denne kategorien Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 4. juli 2004 Del Skrevet 4. juli 2004 Vil si dette var en smule feilpostet, men jeg kan i hvertfall komme med et par tips: Operativsystem: Linux Webserver: Apache (m/php og mysql) Hardware: Ikke rare kravene for drifting av en liten webserver, men for spillserver ser jeg for meg noe ala dette: AMD A64 CPU 512 MB RAM Western Digital Raptor 34 eller 70 GB harddisk Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 4. juli 2004 Del Skrevet 4. juli 2004 Som Loomy sier ja. Spillserver krever litt mer spesifikt, hvilke spill har du tenkt å ha..? CS for eksempel, klarer seg med langt mindre enn Battlefield Vietnam.. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 4. juli 2004 Del Skrevet 4. juli 2004 "Web-design, HTML og CSS" ? Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 4. juli 2004 Del Skrevet 4. juli 2004 trenger ikke mer enn en lusen 4 år gammel maskin hvis du bare skal kjøre no småtteri da... *host* feilpostet *hark* Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 4. juli 2004 Del Skrevet 4. juli 2004 webserver & mailserver går fint på en Pentium II Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 Flyttes fra programmering -> web-design da det ikke omhandler hardware. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå