Gå til innhold

Dream teather cder?

mad2003

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Train Of Thought

Six Degrees Of Inner Turbulence

Live Scenes From New York

Scenes From A Memory

A Change Of Seasons

Awake

Live At The Marquee

Images And Words

When Dream And Day Unite

Endret av Satrucci_
Lenke til kommentar

Jeg kom inn i Dream Theater-verdenen med Live Scenes from New York. Det er en veldig sammensatt liveplate, der de spiller hele scenes from a memory, som er hyllet som en av de alle beste platene deres, pluss 2 timer med materiale fra de eldre platene. En perfekt "best of" plate kan man kanskje si. 3 timers liveshow med perfekt lyd. Den inneholder höjdare fra alle platene.

Den er også ute som DVD, men med noe kortere liveshow, og ganske plagsom editering (4-doble bilder med psykedeliske farger, what the hell were they thinking?!)

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Images And Words er ekstremt bra, sammen med SDOIT, Scenes From A Memory, Train Of Thought, Falling Into Infinity, When Dream And Day Unite, A Change Of Seasons og Awake. Har også Live-platene og DVD'n og de er selvfølgelig konge. Gleder meg til jeg får kjøpt meg de to nye DVD'ene. Dream Theater er superb.

Lenke til kommentar

Losing Time-Grand Finale er en fantastisk slutt på 6DOIT da. Måten låten bygger seg opp, og det vanvittige klimakset mot slutten der han synger "journey to find"-biten.

Eller halvveis uti sangen når man bare får gåsehud. ("Wanting to escape, he had created a way to survive")

Trodde ikke James kunne synge så bra som han gjør på den låten lengre :) Menmen..dette skulle ikke være diskusjon om hvilken plate som er best blant fans.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
setter jeg på begge 6DOIT cd'ene i platespilleren

Blir det ikke litt rar lyd med cd'er i platespiller? :p

Men 6DOIT er et genialt album, absoulutt verdt å få med seg.

(Sånn apropos så spiller de nye høytalerene til pappa seg inn med den cd'en (CD1) :p )

Lenke til kommentar

Jeg har en gammel demo av de (offisiell, visstnok) som heter Instru Mental.... Den skal visst være litt sjelden og verdifull, men alt på den er mildt sagt bare dritt... :)

6DOIT, Metropolis (part 2) og Images & Words er bra...

Lenke til kommentar

Men da er du litt tidlig i karrieren. Det er den "værste" plata, selv om den har noen glimrende sanger (Another Day-Killing Hand, som finnes i en vanvittig liveversjon på Live at Marquee'94 med ny vokalist), men helt feil vokalist. De bytta ham ut til Images & Words som er den de slo gjennom for alvor med. James Labrie er uten sidestykke. WDADU er god på mange måter, men vokalen ødelegger litt for mye når man sammenligner med den nåværende vokalisten.

Du greier kanskje å finne Images&Words eller Awake i platesjappa? Hvis ikke, be dem bestille dem. DET er gode dream theater plater å starte med.

Eller som jeg nevnte, Live scenes from New York, som kom ut i 2001.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Har live scenes from new york.

Har kjøpt Images and words og Six degrees! Kjempe musikk!

Begge kosta 89kr på platekompaniet! anbefales!

Takk for anbefalinger!

Ps alle nightwish plater uten om Once koster 89Kr på platekompaniet også!!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...