Gå til innhold

Anbefaling av 745 hovedkort

Anbefalte innlegg

Heisann,har nettopp kjøpt meg AMD Athlon 64 3000+ og vil gjerne høre med dere om hvilket hovedkort dere vil anbefale til den?

Skal kjøre med 2 stk 512 mb TwinMOS PC3200,1 stk WD Raptor 36 gb(OS) og 1 stk 120 Gb Seagate Barracuda Ata IV som slave... :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det heter sokkel 754 :)

Gigabyte K8NSNXP nforce 3 250

EPoX EP-8KDA3+ Hovedkort for Socket 754 nForce3 250GB

MSI K8N NEO Platinum Edition S754 nForce3 250GB

Chaintech ZNF3-250 nForce3

Her er noen godbiter :) Alle disse kortene er meget gode kort og du vil nok bli tilfredse med et av disse. Tester finner du på nette med litt hjelp fra google.com.

Kunne ikke vært mer enig, men jeg tror ikke Chaintech kortet er så ufattelig bra. Selv har jeg et Chaintech VNF3-250, det er det værste hovedkortet jeg noen gang har vært borti!

Funker ikke å oppdatere bios, og er desverre ustabilt.

Men ville tro at Epox gjør deg lykkelig ;)

Og kanskje det dyreste Chaintech kortet.

Men det koster nok mer enn det smaker desverre. Samme med Gigabyte kortet og.

MSI har jo og alltid vært bra, både med bios og stort sett med stabilitet. Så det er et veldig godt alternativ til en rimelig penge!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
:D Takker og bukker...Grunnen til at jeg spør er at jeg har et Asus K8V som jeg ikke får til å fungere med kombinasjonen OS på Raptor og Barracudaen som slave.... :mad:

Det tviler jeg på er hovedkortets feil... Har du prøvd alle muligheter med s-ata-drivere på floppy og BIOS boot-innstillinger. Evt. bare å ha Raptoren tilbkoblet mens du innstallerer WIndows, og så kobler til Baracudaen? Man skal da ikke bytte hovedkort fordi man ikke får til harddisk-innstillinger..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...