Jim Rager Skrevet 4. juli 2004 Del Skrevet 4. juli 2004 (endret) Jeg har nettop installert Feroda core 2 og er helt ny inne allt som har med linux og gjøre. Nå har det dukket opp et problem: vinduene legger deg ikke nede på oppgavelinja lenger, når jeg skal legge dem ned så bare forsvinner de ned i høyre jørne, Noen som vet hvordan jeg fikser det tilbake slik det var før? :cr Dessuten så får jeg en feilmelding under oppstart: "Kunne ikke slå opp internett-adressen for dhcppc0. Dette vil hindre GNOME i å virke ordentlig. Det er mulig å rette opp problemet ved å legge til dhcppc0 i filen /etc/hosts." y: Kan det ha noe med den og gjøre? Edit: fiksa problemet med oppgavelinjen men trenger enda hjelp med feilmeldingen. Endret 4. juli 2004 av citric Lenke til kommentar
sim Skrevet 4. juli 2004 Del Skrevet 4. juli 2004 Rediger /etc/hosts. Legg til: 127.0.0.1 dhcppc0 Lenke til kommentar
Jim Rager Skrevet 4. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2004 Rediger /etc/hosts.Legg til: 127.0.0.1 dhcppc0 Filen er skrivebeskyttet, jeg høyreklikket på dokumentet og fikk se at det kun var "eier" som kune skrive til dokumentet, men jeg er da eier! det var jeg som installerte Fedora på maskinen og jeg er vel da eier? eller....... Lenke til kommentar
sim Skrevet 4. juli 2004 Del Skrevet 4. juli 2004 Logg inn som root. Eller i en terminal su - nano /etc/hosts eller pico /etc/hosts Etter su - blir du bedt om å skrive inn passord, det gjør du. Deretter skal du redigere fila /etc/hosts. Nano og pico er tekstredigeringsprogrammer, prøv nano først, nesten sikker på at denne ligger inne i Fedora . Hvis ikke, prøv pico. Du lagrer med Ctrl + O, og avslutter med Ctrl + X. Lenke til kommentar
Jim Rager Skrevet 4. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2004 Takker for hjelp sim fixa det nå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå