alex100 Skrevet 4. juli 2004 Del Skrevet 4. juli 2004 <?php $visitorstext = "Unique visitors: "; $visitors = include("count.php3"); $inbetweentext = " - "; $pagestext = "Pages viewed: "; $pages = include("pageviews.php"); echo "$visitorstext $visitors $inbetweentext $pagestext $pages"; ?> Teksten blir printet ut på denne måten: 204 797 Unique visitors: 1 - Pages viewed: 1 Jeg vil at verdien fra $visitors (204) og fra $pages (797) skal printes der jeg ville ha dem. Der står nå to 1 tall i stedet. Hva er feil? Lenke til kommentar
???????? Skrevet 4. juli 2004 Del Skrevet 4. juli 2004 Det virker her som de sidene du includer skriver teksten. Du kan ikke hente innholdet på en side ved å bruke include, da teksten på "undersidene" skrives på hovedsiden der du includer de. Bruk file_get_contents() i steden for include. Skulle den funksjonen være utilgjenlig - be hosten din oppdatere php og bruk f.eks. file() i steden. Lenke til kommentar
LoS Skrevet 4. juli 2004 Del Skrevet 4. juli 2004 Enda bedre - skriv det ut i pageviews.php fila isteden. Lenke til kommentar
???????? Skrevet 4. juli 2004 Del Skrevet 4. juli 2004 Enda bedre - skriv det ut i pageviews.php fila isteden. Det virker jo som det kommer variabler fra count3.php også da Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 4. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2004 ????????: Prøvde med de to du nevnte. Fikk følgende feilmelding: <?php $visitorstext = "Unique visitors: "; $visitors = file_get_contents("count.php3"); $inbetweentext = " - "; $pagestext = "Pages viewed: "; $pages = file_get_contents("pageviews.php"); echo "$visitorstext $visitors $inbetweentext $pagestext $pages"; ?> Fatal error: Call to undefined function: file_get_contents() in /var/www/html/footer.php on line 3 og <?php $visitorstext = "Unique visitors: "; $visitors = file("count.php3"); $inbetweentext = " - "; $pagestext = "Pages viewed: "; $pages = file("pageviews.php"); echo "$visitorstext $visitors $inbetweentext $pagestext $pages"; ?> Unique visitors: Array - Pages viewed: Array Lenke til kommentar
LoS Skrevet 4. juli 2004 Del Skrevet 4. juli 2004 Enda bedre - skriv det ut i pageviews.php fila isteden. Det virker jo som det kommer variabler fra count3.php også da Må slutte å se så fort over. Kan jo også skrive ut den delen count3.php skal vise i count3.php fila. Og samme i den andre fila. Kan også bare legge de to filene sammen til en, da det ikke virker som om det er så veldig store og avanserte script Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 4. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2004 Enda bedre - skriv det ut i pageviews.php fila isteden. Det virker jo som det kommer variabler fra count3.php også da Må slutte å se så fort over. Kan jo også skrive ut den delen count3.php skal vise i count3.php fila. Og samme i den andre fila. Kan også bare legge de to filene sammen til en, da det ikke virker som om det er så veldig store og avanserte script Jess. Jeg vet. Var det jeg egentlig har gjort, men så tenkte jeg at jeg skulle prøve å lage et lite script selv mest for å øve, men også slik at jeg slipper å skifte det samme på alle sidene om jeg gjør forandringer på en av de Men thanks folks. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå