alex100 Skrevet 4. juli 2004 Del Skrevet 4. juli 2004 Jeg har laget en liten meny, der jeg vil ha linkene til å vere en annen farve når siden linken linker til er aktiv. .undermenyclass { font-size:13px; } .undermenyclass a{ text-decoration:none; } .undermenyclass:hover{ color:#8C561D; } .undermenyclass:active{ color:#8C561D; } .undermenyclass a:active{ color:#8C561D; } Her er HTML koden: <span class="undermenyclass"> <a href="about.php?page=profile">Profile</a> - <a href="about.php?page=favourites">Favourites</a> - <a href="about.php?page=philosophy">Philosophy</a> - <a href="about.php?page=religion">Religion</a> - <a href="about.php?page=friends">Friends</a> </span> Mulig jeg har misset noe, men jeg ser ikke hva som er galt Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 4. juli 2004 Del Skrevet 4. juli 2004 Du har jo iallefall brukt samme farge som :hover, da vil den vel ikke forandre seg fra :hover som den er før den er :active. Lenke til kommentar
fjotten Skrevet 4. juli 2004 Del Skrevet 4. juli 2004 active betyr vel at museknappen holdes inne på linken, ikke at du er på siden du akkurat klikket linken til? Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 4. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2004 active betyr vel at museknappen holdes inne på linken, ikke at du er på siden du akkurat klikket linken til? Åj.. Da har jeg misforstått. Men hva må jeg skrive for at den skal linken skal holde hover-farven hele tiden siden som blir linket til er åpen da? Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 4. juli 2004 Del Skrevet 4. juli 2004 Da må du, etter hva jeg har forstått, til med noe serverside. Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 4. juli 2004 Del Skrevet 4. juli 2004 (endret) Da må du, etter hva jeg har forstått, til med noe serverside. Denne brukte jeg for en stund tilbake siden: <!-- Ny link --> <li <? if ($_GET[id] == "start") { print "id=\"active\""; } ?>><a href="./" title="Startside">Index</a></li> Endret 4. juli 2004 av SirIce Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå