Gå til innhold

generelt spørsmål om skjermkort.

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på en ting om skjermkort. Det finnes jo så mange forskjellige Produsenter av skjermkort. F.eks 9800 PR0 128mb kortet blir laget av Sapphire og Club 3d (f.eks). Hva er forskjellen på disse kortene? er det slik kortene har de samme grafiske effektene uansett produsent? Mens det er kun ytelsen som er litt forskjellige?

Reint hypotetisk, hvis jeg kjøper et Club 3d kort og satser heller på CPU'en skal stå for regnekapasiteten det kortet mangler iforhold til Sapphire kortet. Får du da noe av det samme resultatet?

Håper dere skjønner hva jeg mener. Det ble litt utydelig.

Arnis

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kortene er akkurat de samme, noen kan variere med kjøleløsning..

De yter helt likt, eneste forskjellen er bundlen, altså det som følger med..

Dvs, spill, programmer osv..

Syns du skal kjøpe Club3d kortet og satse på CPU ;)

Lenke til kommentar
Kortene er akkurat de samme, noen kan variere med kjøleløsning..

De yter helt likt, eneste forskjellen er bundlen, altså det som følger med..

Dvs, spill, programmer osv..

Syns du skal kjøpe Club3d kortet og satse på CPU ;)

Kunne ikke vært mer enig med min kjære venn her, stemmer nok.

Er stort sett alltid slik at den eneste forksjellen er bundle, og noen få tilfeller en bedre/dårligere kjøleløsning! ;)

Lenke til kommentar

Club3D-kortet mangler ingen regnekapasitet ovenfor Sapphire.

Alle skjermkort med samme brikkesett (eks ATI R9800pro) yter akkurat likt da de er klokket til samme hastighet (MHz).

Det er ikke noe slikt som at de dyrere kortene har bedre "regnekapasitet". De yter likt.

Det er selvfølgelig smart å velge det billigeste, hvis det ikke er viktig hva som følger med (spill osv). Kjøleløsningen er det som varierer mest mellom de ulike produsentene, men de aller fleste har en helt grei vifte som holder i et par år+.

Lenke til kommentar

Alle skjermkort med samme brikkesett (eks ATI R9800pro) yter akkurat likt da de er klokket til samme hastighet (MHz).

Det er ikke noe slikt som at de dyrere kortene har bedre "regnekapasitet". De yter likt.

Det er selvfølgelig smart å velge det billigeste, hvis det ikke er viktig hva som følger med (spill osv). Kjøleløsningen er det som varierer mest mellom de ulike produsentene, men de aller fleste har en helt grei vifte som holder i et par år+.

Med klart untak av sapphire's 128 bit utgaver av r9800 da... Heldigvis så har de skjønt at det ikke lønner seg meg slikt.

Lenke til kommentar

Med klart untak av sapphire's 128 bit utgaver av r9800 da... Heldigvis så har de skjønt at det ikke lønner seg meg slikt.

Sapphire sitt 9800 128 utgave blir vel ikke merket pro i fremtiden....

boikotsapphire ordnet vel for det, samt at alle som har kjøpt et slikt 128 bit kort, får oppgradert dette til et 256 bit kort for en billig penge via sapphire.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...