wil Skrevet 4. juli 2004 Del Skrevet 4. juli 2004 jeg har nå prøvd å flasha biosen på en Medion laptopp. jeg prøvde først å lage en bootbar cd med fila på, men dette funka ikke. så prøvde jeg å gå inni kommandolinja igjennom safe mode å skrev: cd\medion deretter dir og f.bat som det stod i parpirene at jeg skulle skrive. da kom den med run--time-error. jeg prøvde også å gjøre det igjennom support and application cd. der stod det at jeg skulle velge Boot From cd-rom og deretter MS prompt eller noe sånt. jeg fikk ikke valget om å velge ms prompt. den gikk rett inni recovery modus. der skjedde det ikke stort. det var altså f.bat som skulle kjøres men denne kan da altså ikke kjøres. merkelig tenkte jeg. jeg høyreklikka på bat fila og valgte rediger. der stod det flashit M108_mi.bin /a /d dvs. hvis jeg trykka på den fila så skulle den fila åpnes. det var riktig, men det var det med run--time--error da. noen som har prøvd å oppdatere denne biosen før? håper på mange svar. Lenke til kommentar
wil Skrevet 4. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2004 ingen som vet da? det haster litt. jada, jeg vet at man ikke trenger å fikse noe som funker, men fant ut allikevel at vi skulle flashe biosen på den nye laptoppen allikevel. Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 Det banale først : 1) Sjekk at du har lastet ned riktig BIOS-oppdatering til riktig maskin. 2) Følg instruksjonene til punkt og prikke. Jeg får ikke sjekket hvordan man går fram på din bærbare, siden jeg ikke har serienr ditt (trenger dette for å komme videre på http://www1.medion.com/no/). Men fremgangsmåten på min PC er som følger: 1) Lager en oppstarts-diskett (høyreklikk a: og velg formatér i explorer, huk av for MS-DOS startup-disk) 2) Kopierer over filene som trengs for å oppdatere BIOS 3) Starter opp med denne disketten, som gir et rent MS-DOS miljø uten noen residente programmer i minnet 4) Kjører en BAT-fil som kaller opp programmet, som igjen starter oppdateringen av BIOS 5) Maskinen restartes og innstillingene i BIOS må stilles inn på nytt !Viktig! Lenke til kommentar
wil Skrevet 5. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2004 takk for hjælpa HappyRay, men jeg har ikke floppy. bare dvd brenner på den pc`en. joda har gjort akkurat slik som det står i instruksjonen, men allikevel vil det ikke funke. ja, har det riktige biosen også. Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 ...jeg har ikke floppy. bare dvd brenner på den pc`en... Ja, da blir det straks værre Prøv å lage en MS-DOS bootbar CD. Vet dette kan gjøres i bl.a. Nero. Sikkert Easy CD Creator og andre også. Legg til filene som du skal bruke for å oppdatere BIOS'en. Dette blir da det eneste alternativet jeg kommer på. Hvilke instruksjoner står det i fila du har lasta ned? Lenke til kommentar
wil Skrevet 5. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2004 står ikke instruks i filene jeg lasta ned. leste instruks på medion.com på norsk. jeg fikk beskjed om å sette inn support and application cd`en som fulgte med maskina. der skulle jeg velge boot from cdrom, og deretter velge MS prompt. det siste valget kom ikke opp men kom istede rett inni recovery programmet på cd`en. har prøvd det meste her. prøvd i safe mode. og alt, tilogmed prøvde jeg å flashe biosen i selve Windows Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 6. juli 2004 Del Skrevet 6. juli 2004 Du burde ikke prøve å flashe i Windows! Du kan sjekke ut bootdisk.com og ultimatebootcd.com. Men står fremdeles på tipset om å brenne en boot-CD vha Nero. Den emulerer en floppy-boot, nemlig. Slik at du får et rent DOS-miljø og flashe i Lenke til kommentar
wil Skrevet 6. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2004 takk for tipse men jeg har faktisk prøvd å flasha bios med ultimateboot cd og det gikk ikke. gidder ikke å flashe nå da jeg ikke sitter med den pc`en her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå