Shetil Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 (endret) Selv bruker jeg myie2 som rendrer alt som IE gjør så man slipper alle problemer som kan oppstå på dårlig koda websider. Ja, fordi MyIE2 er det samme som Internet Explorer. MyIE2 er bare et nytt karosseri på den samme ramma, og da er dette sitat like gyldig for MyIE2 som for IE: "Using IE on the Internet is like running around naked on a battlefield with a bullseye painted on your chest." Da er det bedre å hoppe i et jagerfly som F16, Firefox eller Opera Endret 5. juli 2004 av Willow Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 Linker som åpnes i nytt vindu, slik som linkene her på forumet, åpnes i en ny FF og ikke en ny tab. Har ennå ikke funnet noen instillinger som fikser det Prøv å klikk på linken med scrollhjul-knappen så skal du se Hjelper ikke det når man sitter på en laptop uten mus. Det vil heller ikke hjelpe i forhold til linker i f.eks. mailer. Mulig mortenj har løsningen på det. I tillegg er det mulig å navigere med "z" og "x" for <fram> og <tilbake> i Opera. Har ennå ikke funnet ut hvordan jeg kan gjøre det i FF. Alt + Høyre/venstre piltast Ikke godt nok, vil ha kun en tast. Ferdig med det... EDIT: Kan også legge til at i FF kan man få flere søkemuligheter oppe hjørnet ved google-søk. Man kan legge til imdb.com-søk, php.net-søk, wikipedia-søk, you name it. Stort sett alt som kan søkes med Det er vel mulig i Opera også er det ikke? Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 Jeg opplever også at Firefox i mitt oppsett virker raskere enn Opera (også på back/forward). Noe av det kan imidlertid skyldes at jeg bruker en optimalisert nightly av Firefox. Hmm, interessant. Kom gjerne med mer informasjon *finneframgoogleogsøkerpånightlyfirefox* Lenke til kommentar
Duke Soforth Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 Hmm, interessant. Kom gjerne med mer informasjon *finneframgoogleogsøkerpånightlyfirefox* Mye info på denne delen av MozillaZine forumet. Bruker selv moox Athlon XP optimaliserte build av Firefox 0.9.1. Lenke til kommentar
So|o Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 Hadde vurdert Opera hvis den hadde fungert med Gmail Lenke til kommentar
lysbryter Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 EDIT: Kan også legge til at i FF kan man få flere søkemuligheter oppe hjørnet ved google-søk. Man kan legge til imdb.com-søk, php.net-søk, wikipedia-søk, you name it. Stort sett alt som kan søkes med Det er vel mulig i Opera også er det ikke? Jepp. du kan legge til stringer i search.ini slik at du f.eks. bare kan skrive "imdb pulp fiction" i adressefeltet for å søke etter denne filmen hos imdb. Akkurat som du kan skrive "g hvasomhelst" for å søke etter 'hvasomhelst' med Google. Veldig hendig! Lenke til kommentar
scoot Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 Mozilla firefox ?. Elsker den browseren! Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 BBCode Noe slikt har jeg leita lenge etter! For å ikke å glemme geniale Web-developer extension Lenke til kommentar
Bogge Skrevet 5. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2004 Mårn igjen! Jeg fikk enda et lite problem med Opera! når Jeg går inn på Musicbrigade.com. kommer det bare en melding om at jeg ikke har installert windows media player 9? Men jeg har allerede installert og reininstallert media player 9! Noen som vet hvordan jeg kommer inn på musicbrigade utenom å få en slik feilmelding? BoGgE Lenke til kommentar
bjorn.e Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 (endret) mm... prøvde og likte firefox i grunn! får eg mouse-gestures så kan opera ha fått litt konkuranse! (finnes dette og eg har leste gjennom ting og tang litt for fort?) og shift + klikke på tab'ber for å lukke er en fin sak i opera.. ed, shitf + klikk Endret 5. juli 2004 av bjorn.e Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 de fleste som sier Opera er best har vel egentlig aldri prøvd FireFox Jeg har brukt firefox en del, men klarer rett og slett ikke å finne ett eneste godt argument til å bruke Firefox fremfor Opera. Edit: Ok, den er helt gratis, men rent bruk/funksjonsmessig tenkte jeg. Her er jeg helt enig. Okey ff har ikke reklame, det er den eneste fordelen. Opera laster sider med bilder / animasjoner langt mye raskere enn ff. Jeg er enig, opera er kjapt, konfigurerbart og bra. Selv om Firefox er flinke til å kopiere det opera finner på med extensions . Skjønner ikke helt sutringa over bloat heller, opera tar ikke 4 megs engang, FF tar mer plass, i tillegg må man hente ned extensions. I alle tilfeller er begge to mye bedre enn IE, som såvidt jeg kan huske ikke har blitt utviklet noe på (utenom security updates), på sikkert to år. AtW Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 Flyttes fra hardware -> internett & nettverk da dette ikke omhandler hardware. Lenke til kommentar
atlef Skrevet 6. juli 2004 Del Skrevet 6. juli 2004 Og for de av dere som foretrekker norsk "språkdrakt" , finnes det her-> For Mozilla, firefox og thunderbird . Har brukt endel tid til å konfigurere Firefox og Thunderbird, men nå fungerer alt slik jeg forventer, eneste er den idiotiske nettbanken min som nekter alt annet enn IE, så den er der fremdeles, men jeg har skrevet til dem at de bør gjøre "koderne" oppmerksomme på dette. Slik at de ikke mister kunder og kan utvide kundegruppen, venter spent på svar. Her er et tips for å gjøre ff litt kjappere: 1. Type "about:config" in the adress field. 2. Set the value of network.http.pipelining to "true"."boolean value" 3. Set the value of network.http.pipelining.maxrequests to "100". "integer value" 4. Set the value of network.http.proxy.pipelining to "true". "boolean value" 5. Set the value of nglayout.initialpaint.delay to "0". "integer value" If none of these exist in about:config, create new values according to the above. Mvh Meg. Lenke til kommentar
OlaTK Skrevet 6. juli 2004 Del Skrevet 6. juli 2004 JEg har prøvd både Mozilla, Firefox og Opera, og jeg er mest fornøyd med Opera Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå