PoleCat Skrevet 4. juli 2004 Del Skrevet 4. juli 2004 Henger meg på endrebjorsvik89, og legger til at FF er reklamefri. Lenke til kommentar
FuglFøniks Skrevet 4. juli 2004 Del Skrevet 4. juli 2004 Bruker selv Opera, og er ganske fornøyd. Men altså (jeg er ingen pro akkurat), jeg får ikke åpnet enkelte linker osv, da må jeg bruke IE ( ) Hva må jeg gjøre for at det skal gå? ILLE. Lenke til kommentar
Treat Skrevet 4. juli 2004 Del Skrevet 4. juli 2004 brukt både IE, Opera og firefox over lengre perioder og firefox er bare så utrolig perfekt. Trodde ikke det kunne bli bedre en Opera før jeg ble overtalt til og prøve Firebird som er tidligere versjon av Firefox. FireFox Lenke til kommentar
MCDr Skrevet 4. juli 2004 Del Skrevet 4. juli 2004 Er vel ingen tvil om at Firefix er bedre enn Opera. Finnes jo haugevis med extentions til Firefox og du slipper den idiotiske reklamen. Selv bruker jeg myie2 som rendrer alt som IE gjør så man slipper alle problemer som kan oppstå på dårlig koda websider. Den har også alle de beste funksjonene som popup-killer, tabs, mousegestures osv. Eneste jeg savner er bookmarkfolders i adressbaren. Lenke til kommentar
Treat Skrevet 4. juli 2004 Del Skrevet 4. juli 2004 mener du så du får sortert bookmarks bedre? Lenke til kommentar
Nervetattoo Skrevet 4. juli 2004 Del Skrevet 4. juli 2004 Firefox. * Rask * Lettdreven (tar vell noe som 3-4mb minne) * Reklamefri * Bra css støtte Lenke til kommentar
Treat Skrevet 4. juli 2004 Del Skrevet 4. juli 2004 de fleste som sier Opera er best har vel egentlig aldri prøvd FireFox Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 4. juli 2004 Del Skrevet 4. juli 2004 * Lettdreven (tar vell noe som 3-4mb minne) 2,3MB her!!! Lenke til kommentar
px Skrevet 4. juli 2004 Del Skrevet 4. juli 2004 (endret) Utrolig fornøyd med Mozilla Firefox -Importerer alle dine gamle instillinger/bokkmarks osv fra IE om ønskelig -Mye raskere oppstartstid enn Opera på min PC -Streit og minimalistisk design -Utrolig rask -Fine feilmeldinger hvis siden ikke finnes osv. (istedet for MSN søk eller svær hvit side i IE) (-Google søkefunksjon oppe i høyre hjørne, konstant) Enig. Må bare få anbefale denne: http://www.spuler.us/smoke/install.html <-- pen theme til firefox Og denne: http://adblock.mozdev.org/dev.html Og denne: http://flashblock.mozdev.org/ Og hvorfor melde seg frivillig til å se på reklame i Opera? Eller betale de for den saks skyld? de fleste som sier Opera er best har vel egentlig aldri prøvd FireFox at du våger å rakke ned på opera på den måten.Ja enn det... fanatiker? Endret 4. juli 2004 av petter; Lenke til kommentar
L03VIk Skrevet 4. juli 2004 Del Skrevet 4. juli 2004 Tja du har jo "norske" Opera (...) norske Opera tenker jeg vi sier... Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 4. juli 2004 Del Skrevet 4. juli 2004 (endret) de fleste som sier Opera er best har vel egentlig aldri prøvd FireFox Jeg har brukt firefox en del, men klarer rett og slett ikke å finne ett eneste godt argument til å bruke Firefox fremfor Opera. Edit: Ok, den er helt gratis, men rent bruk/funksjonsmessig tenkte jeg. Endret 4. juli 2004 av GeeZuZz Lenke til kommentar
PulZ Skrevet 4. juli 2004 Del Skrevet 4. juli 2004 de fleste som sier Opera er best har vel egentlig aldri prøvd FireFox Jeg har brukt firefox en del, men klarer rett og slett ikke å finne ett eneste godt argument til å bruke Firefox fremfor Opera. Edit: Ok, den er helt gratis, men rent bruk/funksjonsmessig tenkte jeg. Her er jeg helt enig. Okey ff har ikke reklame, det er den eneste fordelen. Opera laster sider med bilder / animasjoner langt mye raskere enn ff. Lenke til kommentar
Medrakil Skrevet 4. juli 2004 Del Skrevet 4. juli 2004 Mozilla, Mozilla Firefox eller Opera Lenke til kommentar
ilex Skrevet 4. juli 2004 Del Skrevet 4. juli 2004 de fleste som sier Opera er best har vel egentlig aldri prøvd FireFox Jeg har brukt firefox en del, men klarer rett og slett ikke å finne ett eneste godt argument til å bruke Firefox fremfor Opera. Edit: Ok, den er helt gratis, men rent bruk/funksjonsmessig tenkte jeg. Jau, FF ingen reklame og det er alt. Opera koster ikke så mye med student rabatt heller, og da blir man jo kvitt den 'plagsomme' banneren. FF er bra, men kan ikke måle seg med Opera. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 4. juli 2004 Del Skrevet 4. juli 2004 de fleste som sier Opera er best har vel egentlig aldri prøvd FireFox Bruker begge til daglig. De er begge raske, men på <tilbake> er Opera raskere, spesiellt i linux. Det er hovedgrunnen til at jeg fortsatt bruker Opera mest. Ved bruk av "høyre" + "venste" museknapp for <tilbake> og omvent for <fram>, er mulig å holde ene knappen inne og trykke flere ganger på den andre for å gå flere steg. Det gjelder i Opera. I Firefox må man slippe begge knappene mellom hvert steg. I tillegg er det mulig å navigere med "z" og "x" for <fram> og <tilbake> i Opera. Har ennå ikke funnet ut hvordan jeg kan gjøre det i FF. Linker som åpnes i nytt vindu, slik som linkene her på forumet, åpnes i en ny FF og ikke en ny tab. Har ennå ikke funnet noen instillinger som fikser det. Exstensions i FF er genialt. Spesiellt adbloc og synkronisering av bokmerker over ftp. For min del dreier dette seg mye om hvordan det føles å bruke begge nettleserene. Foreløpig føles Opera litt bedre enn FF. Hvis de punktene jeg har satt opp ordner seg, spørs det nok om ikke FF trekker det lengste strået på bakgrunn av de to extensionene jeg har nevnt. Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 4. juli 2004 Del Skrevet 4. juli 2004 (endret) Linker som åpnes i nytt vindu, slik som linkene her på forumet, åpnes i en ny FF og ikke en ny tab. Har ennå ikke funnet noen instillinger som fikser det Prøv å klikk på linken med scrollhjul-knappen så skal du se I tillegg er det mulig å navigere med "z" og "x" for <fram> og <tilbake> i Opera. Har ennå ikke funnet ut hvordan jeg kan gjøre det i FF. Alt + Høyre/venstre piltast EDIT: Kan også legge til at i FF kan man få flere søkemuligheter oppe hjørnet ved google-søk. Man kan legge til imdb.com-søk, php.net-søk, wikipedia-søk, you name it. Stort sett alt som kan søkes med Endret 4. juli 2004 av Loomy Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 4. juli 2004 Del Skrevet 4. juli 2004 vel, du finner ikke den funksjonen i Opera som ikke er nedlastbar som en plug-in til firefox Er vel like greit å laste ned ein med alle funksjonane då vel, så slepp du å rote med plugins Lenke til kommentar
Duke Soforth Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 Linker som åpnes i nytt vindu, slik som linkene her på forumet, åpnes i en ny FF og ikke en ny tab. Har ennå ikke funnet noen instillinger som fikser det. Flere måter å gjøre det på. Tabbrowser Extension gir deg det du trenger av konfigurerbarhet i forhold til tabs og sessions. Mye av det du trenger for å endre på måten tabs oppfører seg må ellers endres i about:config Jeg opplever også at Firefox i mitt oppsett virker raskere enn Opera (også på back/forward). Noe av det kan imidlertid skyldes at jeg bruker en optimalisert nightly av Firefox. Er vel like greit å laste ned ein med alle funksjonane då vel, så slepp du å rote med plugins Slett ikke, det blir da virkelig helt bakvendt... Det aller beste er naturligvis å hente ned en grunnpakke som du kan konfigurere og utvide til å bli AKKURAT det du ønsker. Den dagen Opera kan tilby funksjonaliteten du får i extensions som eksempelvis EditCSS og BBCode samt Firefoxs innebygde JavaScript Console og DOM Inspector så kan kanskje Opera være verdt å vurdere for min del... Lenke til kommentar
Hetland Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 jepp...Fire Fox eier opera:)=] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå