Torjus Skrevet 4. juli 2004 Del Skrevet 4. juli 2004 Noe er seriøst galt med de nye høytallerene! Alle høytallerene i front virker, men de bakerste ikke! Jeg bruker lydkortet som er intregrert i Abit KV8-MAX3 HK't, høytallerene er Logitech Z-640 5.1! I audio greia til abit er det sånn speaker test. Når jeg trykker på de bak så kommer ingen lyd, men når jeg trykker på suben så kommer lyden i den ene vanlige høytallerene til venstre bak :S Hva er galt??? I windows har jeg stilt på 5.1 sett. De bakerste "rear" virker ikke som sagt... Jeg har satt opp høytallerene som det står i manual og som det står bak suben og sått på 5.1 sett i windows og i ABIT soundmanager ... Hva har jeg gjort galt? Må jeg gjøre noe for å få de bak til å virke? Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 4. juli 2004 Del Skrevet 4. juli 2004 Jeg har også Z-640 og brukte det integrerte lydkortet på mitt Abit NF7.Da fikk jeg heller ikke lyd i bakhøyttalerne.Kjøpte meg et Creative Soundblaster Live 5,1 Digital lydkort til 210 kr hos PSData.Nå funker alle høyttalerne.Det er en enorm forskjell,så jeg anbefaler deg å kjøpe et slikt kort. Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 4. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2004 Så jeg må altså kjøpe lydkort også? Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 4. juli 2004 Del Skrevet 4. juli 2004 Så jeg må altså kjøpe lydkort også? Jeg ble lei av å ikke få lyd i bakhøyttalerne,så jeg kjøpte lydkort.210 kr er jo ikke akkurat en formue. Du må selfølgelig ikke kjøpe et lydkort,men jeg anbefaler deg å gjøre det. Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 5. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2004 Du må selfølgelig ikke kjøpe et lydkort For å få de bakerste til å virke? BTW jeg skal teste 5.1 kortet til fetteren min nå, brb Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 Eg hadde Z-640 på Asus A7N8X innebygde 5.1, og alle funka fint der, men det var dårlig kvalitet på det så eg kjøpte eit PCI lydkort, og det vart straks betre. Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 5. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2004 Nå lånte jeg lydkortet av fetteren min, og det virket Så jeg stikker hit på elkjøp i morgen og kjøper det kortet til 200kr Har de det enda eller? Morsomt: 1. Vi skrudde opp lyden på høytallerene max 2. Fyrte opp winamp på fullt 3. tenkte litt, og åpnet sound manageren til creative og der stod det en box (Digital output) man kunne hukke av (klokken er 03.21 og alle i huset sover) BOOOOOMMMM all metal lyden fra nightwish spredde seg ut i hele huset, inkl naboen Nå sitter vi her, døve og glade </offtopic> Så jeg stikker hit på elkjøp i morgen og kjøper det kortet til 200kr Har de det enda eller? Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 (endret) PSData har 100+ på lager til 205 kr. Endret 5. juli 2004 av Morten K Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå