Gå til innhold

Problemer me opstart av ny hardisk og diverse

Anbefalte innlegg

Heisann! Fikk mij nye Western Digital 200 gb 8 Mb cache IDE hd etter anbefalinger her på forumet. Hovudkortet mitt er MSI K7N2 delta L- Eg satte i den nye H`d en sammen men en gammel western digital 20 gb :D hehe. Eg fikk formatert disken og lagt inn xp på den. Etterpå gjikik eg inn i XÅ for å legge over backup`en som låg på den gamle. Etter eg hadde gjort dette så tok eg ut den gamle slik at den nye kune ligge i fred å ro for seg selv. Så under oppstart så ville ikkje Xp boot, kom ette eller annet me Nvidia boot greier. Eg hadde satt HD som Master på dette tidspunkt.Restartet en del ganger uten resultat. SÅ bytter eg tilbake til den gamle HD of sku se om eg kom inn til XP installasjon, samm problemet her. En ting som er rart er at når eg bruker IDE kabelen min på HD`ène så finner ikkje maskine noen av de :w00t: Tok kabelen som eg brukker på brenneren min, slang den i IDE 1, da fant maskina HD, men ville ikkje boote. Fikk en meld. Cant find Secondary IDE conduktor 80. Ikkje hweilt ordrett men noe sånt. Så eg tenkte eg sku butte om IDE kabel på brenner og HD og prøvde forskjellige kombinasjoner på IDE 1 og 2. uten noe særlig resultat. :no:

Er en del rot i det eg har skrevet no :thumbdown: men sitter på jobb her og har litt tidspress på meg, men håper noen har en anelse om ka eg prater om. Tusen takk for all mulig hjelp :yes:

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

At du ikke kan boote når du tar ut den gamle disken kan tyde på at du har installert XP mens du har den gamle disken koblet til (kanskje som master?). Dette kan lage problemer, du bør partisjonere (og installere) den nye disken uten å ha den gamle koblet til.

Ellers høres det ut som du har problemer med master - slave settinger. Sjekk jumpere på diskene.

Lenke til kommentar

ja eg hadde den gamle disken inni maskina, som master mest sannsynlig da eg installerte xp på den nye. dette me jumpere har eg fiklet en del med hehe. men bør eg da ha den nye som slave, samtidig som eg har den gamle som master. troreg har prøvd denne kombinasjonen :hmm: , andre kombinasjoner tips? Takk for svar forresten

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...