Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Treg start på D-link aksesspunkt

Anbefalte innlegg

Jeg har to D-link DWL-2100AP som er satt opp som nettverksbro mellom en kamerat og meg. Begge to er satt opp med eksterne antenner og hastigheten ligger på rundt 2MB/s, noe jeg er godt fornøyd med.

Men når en tilkobling mellom husene skal åpnes, enten det er en ping, innlogging på ftp server eller fildeling, så er det en forsinkelse på noen sekunder før det faktisk kommer i gang. Det virker som om aksesspunktene dropper tilkoblingen når det ikke er noe informasjon som flyr, for så å sette det opp igjen når noen forsøker å bruke dem. Dette er meget plagsomt siden noen programmer vi bruker over nettverket ikke gidder å forsøke mer enn et par sekunder, samt at det er utrolig plagsomt. Er det noen måte å rette på det? Her er innstillingene:

Firmware:  1.01eu

Hardware:  A2

W band:  IEEE802.11g

SSID:  AP3

SSID broadcast: Disabled

Channel:  6 (2.437 GHz)

Data rate:  Auto

Beacon interval: 100

DTIM:  1

Fragment length: 2346

RTS length:  2346

Transmitt power: Full

Super G:  Only S G w/ turbo

Active:  Yes

Security:  Open

Encryption:  Disabled

DHCP:  Off

Telnet:  Disabled

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er helt normalt, kjører selv to stk dwl-900ap med samme problemet. Eneste løsningen jeg har funnet er å sette opp et program til å sende en ping med et vist mellomrom, f.eks hvert 5 minutt. Da "dør" ikke linken.

Endret av TheBoz
Lenke til kommentar

Begge står på samme kanal ja, alle innstillinger er helt like.

Jeg har tidligere hatt to 900AP+ på de samme antennene, uten noe som helst slags forsinkelse...

edit: leif

Endret av e_urkedal
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...