panbanan Skrevet 20. april 2002 Del Skrevet 20. april 2002 Jeg har akkurat kjøpt en Athlon xp 1800 og et Abit KR7A hovedkort... Jeg plugga i kablene fra kabinettet til hovedkortet og satt i gf3kortet og rammen... men ingenting skjer når jeg skal starte PC-en svart skjerm... biosen skulle vel kommet på? trenger seriøst hjelp.. Lenke til kommentar
KELViN Skrevet 20. april 2002 Del Skrevet 20. april 2002 Lyder fra pc-speaker? Vifter som summer? (CPU + PSU) Lenke til kommentar
panbanan Skrevet 20. april 2002 Forfatter Del Skrevet 20. april 2002 alle vifter funker... ikkenoen pipe lyder ellernoe fra pcspeakeren eller hovedkortet Lenke til kommentar
KELViN Skrevet 20. april 2002 Del Skrevet 20. april 2002 Hva med felsøkings-led'ene på hovedkortet? Starter harddisken opp? Lenke til kommentar
Seven1979 Skrevet 20. april 2002 Del Skrevet 20. april 2002 Har du resatt bios'en din? Det står i alle bruker håndbøker til hovedkort. Ved ny installasjon og flytting/endring skal cmos resettes. Prøv det Lenke til kommentar
flydman Skrevet 20. april 2002 Del Skrevet 20. april 2002 Har vært borti samme problem ; sjekk at hovedkortet ikke toucher kassa noen andre steder enn der skruefestene er . Lenke til kommentar
flydman Skrevet 20. april 2002 Del Skrevet 20. april 2002 Sjekk også at vifte til cpu er koblet til riktig kontakt på hovedkortet , dersom hk ikke opdager vifte for cpu er defoult settings at den ikke starter Lenke til kommentar
SirSkr Skrevet 20. april 2002 Del Skrevet 20. april 2002 Quote: On 2002-04-20 21:41, panbanan skrev:Jeg har akkurat kjøpt en Athlon xp 1800 og et Abit KR7A hovedkort... Jeg plugga i kablene fra kabinettet til hovedkortet og satt i gf3kortet og rammen... men ingenting skjer når jeg skal starte PC-en svart skjerm...biosen skulle vel kommet på?trenger seriøst hjelp.. Du har sansynligvis ikke fått RAM brikkene helt inn i slotten. Et vanlig problem på dette hovedkortet. Sjekk og dobbelsjekk og press de ennå lengre ned. Du bør også kjøre memtest86 når du får maskinen opp igjen. Dette kortet må som regel overklokkes før RAM'en kjører feilfritt. mvh Lenke til kommentar
panbanan Skrevet 20. april 2002 Forfatter Del Skrevet 20. april 2002 hmm sjekka d meste... rammen led etc. hørt at d kanskje kan være at jeg må sette ned bushastigheten til 200mhz.. noen som vet hvordan jeg gjør d. finner ingen jumpere som kan tyde på d Lenke til kommentar
flydman Skrevet 20. april 2002 Del Skrevet 20. april 2002 Tror iike at det er mulig å sette ned busshastigheten med jumper da dette normalt gjøres i BIOS Lenke til kommentar
flydman Skrevet 20. april 2002 Del Skrevet 20. april 2002 MEN du kan jo som tidligere foreslått nulstille bios med jumper da vil den havne på defoult settins " mener bestemt at der er 200MHz frontsize buss, kommer kanskje an på hvilken versjon av bios som ligger på kortet?? Lenke til kommentar
arnesen Skrevet 21. april 2002 Del Skrevet 21. april 2002 Hei jeg hadde samme problem. Jeg hadde faktisk avskrevet hovedkortet og bestilt nytt. og så resatte jeg cmos. VOILA.. Takk for hjelpen. :smile: Lenke til kommentar
DeejPhant Skrevet 21. april 2002 Del Skrevet 21. april 2002 Quote: On 2002-04-20 22:21, panbanan skrev:hmm sjekka d meste... rammen led etc.hørt at d kanskje kan være at jeg må sette ned bushastigheten til 200mhz.. noen som vet hvordan jeg gjør d.finner ingen jumpere som kan tyde på d Det er ihvertfall bare tull ettersom alle Athlon Xp Cpuer kjører på 266 Lenke til kommentar
panbanan Skrevet 22. april 2002 Forfatter Del Skrevet 22. april 2002 hmm hva kan være i veien da.... ?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå