Gå til innhold

GL Extensions, hva er det ?

erot71

Anbefalte innlegg

Hei, har skrevet ganske mye her i det siste....

Jeg har som nevnt før problemer med at rette streker(90 grader) deler seg opp når jeg beveger musa fra høyre til venstre.

Men nå fant jeg ut en ting, i RTCW satte jeg GL Extensions på NO, plutserlig delte ingen streker seg mer ! De var helt sammenhengene !

Håret i suppa var at da ble det veldig hakking inne mellom...(noe jeg ikke har hatt før)

Men hva er GL Extensions ? Hvorfor gjorde det sånn at strekene ble riktig(sammenhengende) ?

(Hoppesagåsa, hvis du leser dette...hvordan gikk det med den nye skjermen...?)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Quote:

erot71 skrev (2002-04-20 21:00):

Hei, har skrevet ganske mye her i det siste....

Jeg har som nevnt før problemer med at rette streker(90 grader) deler seg opp når jeg beveger musa fra høyre til venstre.

Men nå fant jeg ut en ting, i RTCW satte jeg GL Extensions på NO, plutserlig delte ingen streker seg mer ! De var helt sammenhengene !

Håret i suppa var at da ble det veldig hakking inne mellom...(noe jeg ikke har hatt før)

Men hva er GL Extensions ? Hvorfor gjorde det sånn at strekene ble riktig(sammenhengende) ?

(Hoppesagåsa, hvis du leser dette...hvordan gikk det med den nye skjermen...?)

Lenke til kommentar

OK takk for det, men ut fra hva jeg har skrevet før, hva mener dere nå da jeg har funnet ut dette?

Kan noen av dere se en løsning ?

Dette er saken:

"Nå har jeg testet dette på 4 PC-er hjemme, AMD 1Ghz, AMD XP1600+, AMD XP 1700+ (hovedkort abit, MSI) og en P4 1,6 Ghz(HK Abit SD7 533)

Jeg har også prøvd følgende skjermkort: Gainward GF2 MX, Gainward GF2 Ti450, Gainward GF4 MX, Abit GF 3 Ti200.

Så dette må gjelde flere !

Det jeg trenger dere til å teste er følgende :

Når du f.eks. i MOHAA eller RTCW (gjelder også andre spill)står å ser på et hjørne av en vegg(dette er som regel "tegnet" som en svart strek i 90 grader)

Det er denne streken som er viktig. Hvis du beveger musa raskt fra venstre til høyre...er streke HELT rett forsatt(altså, under bevegelsen) ? Eller blir den litt delt opp under bevegelsen ? Vanskelig å forklare, men er det slik at hele streken henger sammen i 90 grader under forflytningen, eller kommer noen deler av steken litt senere på plass(her snakker jeg om veldig liten tid)? På en måte litt "lagging". Det er som nevnt veldig lite.

Jeg kan også se det sammen problemet hvis jeg f.eks. i WIN XP åpner et vindu som ikke dekker hele skjermen, hvis jeg da flytter det raskt rundt omkrig på skjermen blir de rette (90 grader) streken hengende litt igjen. (deler av den)

Det er viktig å presisere at det er snakk om svært lite, men nok til at enn ser det, og i hvertfall jeg, blir svært fokusert på det...Merker det altså mest på nevnte spill(MOHAA og RTCW), merker det ikke i f.eks Ghost Recon, fly-spill eller bil-spill.

Jeg har fått Komplett Data, butikken i Tønsberg, til å se på det, og teste det. De testet 20 PC-er hos seg, og de så denne "lagging" i større eller mindre grad på alle Pcene. De prøvde som meg diverse drivere etc., etc.

Tror heller ikke det har noe med WIN XP å gjøre, da jeg har prøvd både med Win 98 og Win 2K.

Håper dere kan gi meg en tilbakemeldig når dere har sjekket hos dere ! Er det sånn det skal være på PC ? Er det sånn på alle PC ? Er det bare jeg som er for fokusert på detaljer ? Er det noen løsning på dette ?

Håper virkelig å høre fra noen av dere....hvis dere orket å lese alt dette...

I direct 3d spill lugger det når jeg beveger meg til sidene(veldig lite)

PS prøvde nettopp med Max Payne, her virket alt topp, kan det være noe med "grafikkmotoren" på nevnte spill ? "

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...