Gå til innhold

HTPC, snekre sammen en mediapc.. Ca 8000.

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle gå til annskaffelse av en mediapc, men har liten peil på dette

og håper at noen kan hjelpe meg litt med det da. Sett litt rundt på HW men finner ikke så mye skrevet om HTPC. ;)

Dette blir en pc som skal stå i stua sammen med en plasmatv som skjerm (den har VGA-inngang) og til hjemmekino. Har også dNovo-pakken fra Logitech.

Kommer kun til å bruke denne til surfing på nettet, msn, og lagringspc (bilder, filmer, musikk osv) ,filmtitting, ++ at den må ha tv-kort til å ta opp fra tv med.

Har en veldig bra spill-pc så d blir ikke noe spilling eller kjøring av PS på den.

Har og en S-ATA og en P-ATA (begge på 200 gig) som jeg kan sette inn, trenger sikkert enda mer.... :p

Pris? tja, ikke sikker på hva sånnt koster jeg rundt 8000 er vel greit, eller??

Dette er vel ikke noe sak for dere mer pc-kyndige, enn en som kan nada...

Noen som har noen erfaringer så er d bare å slenge de ut...

Suuuperduuper takk til alle for at de tar seg tid!!

Espen

Ja, den må vel nesten ha trådløst nettverk.. :blush:

Endret av Espen81
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for tipset, men tenkte mer på Hardware'n, for jeg trenger jo det før jeg kommer til software ;) For øyeblikket så har jeg ikke noe annet enn 2 HD, så jeg trenger alt annet, Kabinett, HK, minne osv...

Så at den ene linken er til masse hardware, men slite med å sette sammen ting, passer alt med hverandre? , pris på en "pakke". Trenger ikke noe superfancy...

MVH

Espen

Endret av Espen81
Lenke til kommentar

værsågod for tipset

du begynner med å si at du "Tenkte jeg skulle gå til annskaffelse av en mediapc, men har liten peil på dette

og håper at noen kan hjelpe meg litt med det da. Sett litt rundt på HW men finner ikke så mye skrevet om HTPC. "

:hrm:

den siden jeg linker til er det beste HTPC programmet i verden, med et særdeles bra forum, hvor man kan få svar på det meste, LES OG LÆR.

på den linken har du all hardware du trenger til en maskin, som GARANTERT er bra, og funker i et HTPC oppsett.

klipp og lim i en hvilket som helst net-shop til lommeboka skriker.

dersom du er usikker på om "ting passer med hverandre" anbefaler jeg at du setter deg litt mer inn i ting og tang før du velger å sette sammen en maskin selv, da du garantert kommer til å få problemer under innstallering.

skal du bygge pc selv, bør du forstå hva du driver med, det blir fort dyrt å gjøre feil

Her kan du kjøpe maskin til 8000

Lenke til kommentar

Hehe... Skjønner hva du mener, men selvom "jeg" skal bygge pc'n, så vil d ikke si at jeg skal gjøre d alene, uten folk som vet en del mer da...

Tenkte bare jeg skulle få litt input, erfaringer, kabinetter og annet folk anbefaller osv...

Så da er d bare å beklage om jeg ordla eller sa noe feil..

Siden er veldig bra ja, men for en som verken kan noe særlig om data, ei heller

termene som benyttes, eller super i engelsk..

Kanskje d var dumt og spørre om hjelp, når jeg kan så lite, og tar d på min kappe.

Linken til Dell kan jeg, har 2 pc'r derfra allerede, men de tilbyr desverre ikke noen HTPC der.... Så om noen vet om noen "ferdige" HTPC'r så er jeg i alle fall mottakelig for tips, erfaringer og råd.

Espen

Lenke til kommentar

Er helt oki d vettu...

Jepp, får håpe at noen forbarmer seg over meg :love: hehe..

Anyway, takk for linken, den er knallbra bare jeg finner frem eng. ordlista ;)

Kos deg videre på jobb.. (ikke meningen å bruke opp lunchen din)

taz, hva du mener om dette: kabinettet

Espen

Endret av Espen81
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...