Gå til innhold

to tynne streker i bildet, min nye crt skjerm...

fflex

Anbefalte innlegg

Jeg fikk i dag min nye iiyama vision master pro 455 19"...

Den fungerer helt bra, men det er to tynne streker (som omtrent ikke synes) som går over bildet i bredden....en oppe og en nede..

noen som vet noe om dette? er det bare en feil? kommer det av noe innstillinger? (de er plassert med lik avstand fra toppen og bunnen)

takker for svar...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er helt vanlig på helt flate bilderør. Jeg har de selv, og har ikke lagt merke til de på et år nå før du nevnte det nå.

Det har med produksjonen av slikebilderør som gjør det umulig å ikke få de.

Lines on Screen: Why do I see two horizontal lines across my screen about one third of the way from the top and bottom?

Aperture grille CRT's use two horizontal wires to stabilize the aperture grille. These are most noticeable in applications with white backgrounds. Without these, the display would be very sensitive to any shock or vibration and result in visible shimmering or rippling. These lines show as fine horizontal lines across the screen image and are most noticeable when using a white background. The lines are normal for all aperture grille monitors and are not a malfunction.

Lenke til kommentar

heisann

det er slik det blir når du har kjøpt en CRT skjerm med trinitron rør.

Det står en hel masse om dette i andre innlegg her på forumet, men for å spare deg for en hel mengde søk kan du lese om det her

utdrag:

The Trinitron tube is a type of CRT (cathode ray tube) developed by Sony Corporation. It differs from the standard tube types because it employs an aperture grille (wires stretched vertically down the screen) instead of the usual shadow mask (a metal plate with holes in it).

Many observers believe that Trinitron tubes generate brighter, clearer images than those using shadow-mask technology. You can tell if you are looking at a Trinitron tube by the presence of one or two very thin black horizontal lines that cross the screen; these lines are the supports for the aperture grille.

håper dette hjalp

spn :thumbup:

edit: utdrag

Endret av spn2000
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...