Lucas Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 Hei ! jeg og flere av kompisene mine lurer på hvordan man kan lage en radiokanal ved hjelp av winamp ! eller eventuelt hvis man må ha andre programer som man bruker som kan lastets ned gratis ! noen som kan evt. lage en guide eller forklare det her ? Lenke til kommentar
wil Skrevet 4. juli 2004 Del Skrevet 4. juli 2004 mener du å spille inn radiokanal med musikk og stemmer eller lage en med playlist og sånn? Lenke til kommentar
Lucas Skrevet 4. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2004 tja, bare att andre kan connecte og høre på ! Lenke til kommentar
simba (= Skrevet 4. juli 2004 Del Skrevet 4. juli 2004 ja det lurer jg oxo på noen som vet hvordan Lenke til kommentar
vegjoh Skrevet 4. juli 2004 Del Skrevet 4. juli 2004 SHOUTcast er vel et eksempel på det du tenker på? Les mer, og last ned nødvendig programvare på http://www.shoutcast.com - Vegard - Lenke til kommentar
Bruun Skrevet 4. juli 2004 Del Skrevet 4. juli 2004 Shoutcast er vel det du leter etter ja Lenke til kommentar
Lucas Skrevet 4. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2004 vet ikke helt, vil HOSTE en egen radiokanal slik at andre kan connecte og høre på ! Lenke til kommentar
wil Skrevet 4. juli 2004 Del Skrevet 4. juli 2004 ellers kan du vel programmere litt? satt å tenkte litt på om du laget stemmene med Total Recorder og programmert en slags playlist i Visual Basic så vil det vel funke? ikke det at jeg har prøvd det selv altså men. hvis du f. eks lager hele radion greiene dine til en stor mp3 fil så får du ikke så mye mellomrom immelom snakking og musikk. et par måter å gjøre det på. Lenke til kommentar
Lucas Skrevet 4. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2004 er ikke noe serlig på programering, men er det ikke mulig å lage en LIVE radiokanal ? vil så gjerne ha en radiokanal som går live der andre kan connecte og høre på musikken som blir spilt og det som blir sagt ! Lenke til kommentar
eught Skrevet 4. juli 2004 Del Skrevet 4. juli 2004 (endret) Den nødvendige programvaren finnes på http://www.shoutcast.co 1) Last ned Shoutcast DSP plug-in til Winamp og installer den. 2) Last ned Shoutcast serveren, konfigurer den og start den opp. 3) Gå i Winamp, på plugins, DSP/effect og velg Shoutcast der. 4) Skriv inn 127.0.0.1 på serveradresse, passordet vet du selv. Porten valgte du også selv i konfigurasjonsfilen. 5) Gå på "encoder"-taben og velg 128 (høyere er ikke anbefalt dersom du skal ha et par lyttere og ikke har en veldig bra linje). 6) Connect til serveren, begynn å spille av musikk. 7) Be folk koble seg til http://dinip:portenduvalgte Merk: Det står i config-filen at den porten du velger er den som DU som host kobler til med Winamp for å streame til Shoutcast-serveren din og ett portnummer høyere er den for klienter (de som skal høre på), men de skal koble til den porten du bestemmer der (f. eks. port 8080), og ikke én port høyere (8081). Dette problemet slet jeg med en stund før jeg fant ut av det. Dersom det er vanskelig å forstå, skal jeg se om jeg gidder å ta meg tid til å lage en illustrert guide senere Edit: Hvis du også vil ha mulighet til å snakke er det litt mer komplisert. Det har jeg ikke brukt selv, så jeg kan ikke bidra med så mye hjelp på den delen. Endret 4. juli 2004 av eught Lenke til kommentar
Lucas Skrevet 4. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2004 ok den veiledningen der fikk meg igang, det eneste som jeg ikke klarer er å configurere filen ! noe som må gjøres med notisbok her ihvertfall. så hvis du lager en guide om det hadde det vært knall fordi det er kun det jeg sliter med ! Lenke til kommentar
Lucas Skrevet 4. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2004 ja har kommet ett steg videre nå men når jeg skal selecte plug in er ikke shoutcast der...aaaarrrrghhhh Lenke til kommentar
vegjoh Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 Det var rart. Du har ikke blandet om på Plug-In-saken, og serveren da? Shoutcast server installerer du på serveren din, og Shoutcast DSP plug-in til Winamp installerer du på den (eller de) maskinene som skal spille musikk fra Winamp. Lenke til kommentar
scoot Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 Det var rart. Du har ikke blandet om på Plug-In-saken, og serveren da? Shoutcast server installerer du på serveren din, og Shoutcast DSP plug-in til Winamp installerer du på den (eller de) maskinene som skal spille musikk fra Winamp. høres sånn ut, kamerat og jeg kjører shoutcast selv, han har serveren jeg har plugin les litt på shoutcast.com! Lenke til kommentar
akira7 Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 Sjekk ut denne siden her, her finner dere alt dere trenger å vite. Jeg har Winamp v5, har ikke klart å lage radiokanal. Men med v2 og 3 har jeg klart. Lenke til kommentar
scoot Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 Støtter ikke V5, støtter kun 2.x har jeg lest! Lenke til kommentar
eught Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 Støtter ikke V5, støtter kun 2.x har jeg lest! Jeg har selv brukt Shoutcast med Winamp 5, så det burde fungere. Ellers så kan du kjøre serveren på samme maskinen som spiller av fra Winamp (tenkte jeg bare skulle gjøre det klart; fra noen litt tidligere poster her ser det ut som det ikke går ). Lenke til kommentar
zyp Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 Det kan ikke være noe særlig å kjøre shoutcast hjemmefra da, de fleste adsl linjene har en upstream på 128 eller 256 kbit. Si at man da kjører en stream på 64kbit, noe lavere enn det går kraftig ut over kvaliteten, har man en upstream på 256kbit kan man da under optimale forhold ha 4 lyttere. Derfor fungerer det vanligvis slik at man leier en shoutcast server med kjapp linje, for da går det kun en stream fra pcen som broadcaster og opp til serveren, og lytterne som kobler til serveren bruker ikke av upstream til broadcasteren. Men for all del, bare sett opp server, jeg bare advarer mot at du må ikke regne med å få mange lyttere. Lenke til kommentar
Lucas Skrevet 5. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2004 har 2mb inn og ut ! så ikke no problem ! Lenke til kommentar
Lucas Skrevet 5. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2004 (endret) men hvordan finner du ut hvilken IP som du skal bruke ? Endret 5. juli 2004 av Lucas Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå