Gå til innhold

Har 2000 kr, hvilket skjermkort skal jeg kjøpe?

Anbefalte innlegg

Jeg har planer om å bruke 2000 til skjermkort, bør jeg vente til det nye brikkene fra ati å nvidia kommer? Hva vil dere anbefale til denne prisen?

litt off topic:

Jeg har en PC med 1,4 Ghz AMD Thunderbird å 512 mb DDR ram, med ett GF2 skjermkort, vist jeg kjøper nytt skjermkrot, tror dere at det vil gå flytende i alle spill emd en sånn maskin?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sapphire og Powercolor. Sapphire har ofte en slapp bundle, men til gjengjeld betaler du for et kort, og ikke masse annet. Så det er litt billigere. Powercolor har ofte større bundler, og har ofte litt stører og bedre kjøleløsninger enn Sapphire.

Ivertfall utifra mine erfaringer.

Lenke til kommentar

Og da kom vi oss tilbake til topic! :hm:

Hvis du finner et 9800Pro til 2000,- KR er det det beste kjøpet du kan gjøre. De nye brikkene som du nevner er vel nå delvis kommet og som du kansje har sett, startet ikke prisene på 2000,-, nærmere 3500,- og oppover.. ;)

EDIT: Se på dette kortet, billigst på Prisguiden nå.

Tror også dette er et godt kort og gå for :thumbup:

Endret av Stikk-kont@kten
Lenke til kommentar
Ville kjøpt dette kortet. Ser ut som det har en bedre kjøleløsning enn PC og Saphire. Dessuten så lager som oftest MSI ting av bra kvalitet og tror ikke dette er et unntak :)

Er enig med deg der.

Noe annet kort enn et basert på 9800pro i 2000 kr klassen er ikke noe å diskutere engang. Du får veldig mye ytelse for pengene! ;)

Lenke til kommentar
Dog prosessoren vil bli en flaskehals... :whistle:

Ja, viktig poeng. Ser ut til at alle har konsentrert seg om å svare på spørsmålet om skjermkort til 2.000 (noe som nesten sier seg selv :roll: )

Så for å svare på andre del av spørsmålet; Nei, alle spill vil ikke gå helt glatt bare pga nytt skjermkort (uansett hvor fett det måtte være). CPU'en din (og evt minne) vil nok bli en flaskehals i noen spill. Hvilke får du nesten bare prøve ut. Noen er mer CPU-avhengig og minne-tørste enn andre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...