Mr. Dark Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 hei... eg har en del vifter som tar strøm fra standard drev kontakt med sånne forlengelser... kan eg laga te ett eget brett der eg koble opp viftene paralellt å tar strøm fra bare en drevplugg? så slipper eg å ha en halvmeter ekstra strømkabel som herper luftgjenomstrømningen i PCen min.... <--- er el amatør... hadde noe elektro på skolen men d var så lite at eg nesten ikkje huske d... på jobben så henter eg bare elektrikerane når d e noe som ikkje virke likavel:P Lenke til kommentar
Bach Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 hei... eg har en del vifter som tar strøm fra standard drev kontakt med sånne forlengelser... kan eg laga te ett eget brett der eg koble opp viftene paralellt å tar strøm fra bare en drevplugg? så slipper eg å ha en halvmeter ekstra strømkabel som herper luftgjenomstrømningen i PCen min.... <--- er el amatør... hadde noe elektro på skolen men d var så lite at eg nesten ikkje huske d... på jobben så henter eg bare elektrikerane når d e noe som ikkje virke likavel:P "Brett der eg koble opp" minner litt om "lyspæretesteren" vi laga på GK Elektro for å steke pølser. Så lenge du ikke har tenkt til å koble på en bråte Delta-vifter skal det gå bra. Det enkleste er vel å bruke en sukkerbit, kanskje av typen med hull mellom til skruer så den kan festes. Drevledningene inn på den ene siden og så mange ledninger du får plass til ut på den andre siden. Skal du ta det enda lenger kan du bruke flere eller lengre rekker med sukkerbiter og kortslutte så mange koblingspunkter du trenger til hver "valør" på drevledningssiden slik at du får flere uttak på "viftesiden". Men minuset med denne metoden er at vifte/drev- ledningene må kuttes. Eller så kan du avisolere en bit lang nok så du får bretta ledningen inn i sukkerbiten. Lenke til kommentar
crauzer Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 Kabelsko som du får på bensinstasjoner osv er glimrende. Kan klemmes på med en kabelskotang eller til nød en kraftig nebbtang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå