Shotherra Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 Her om dagen fant jeg et nettaggregat som har disse spes: 230v inn, 13,2v. Så kommer problemet når det gjelder amperen: Det står 3A Cont. og 4.5A intermitt. Vil det si da jeg kan ta ut opp til 4.5Ampere da? Denne Nettaggregaten skal inni pc og drive viftene, har 2vifter og seks brytere. I tilliegg skal en spenninsregulator inn (Noen som kan finne en grei og billig..mner å huske at jeg fant en på clas eller biltema... ) Er den kraftig nok til å drive vifte systemet mitt? Målte spenningen ut og fikk ikke no resultat, men da jeg åpnert den ser jeg at en sikring mangler... Men aner ikke hvilken jeg skal ha (det skal være som en liten pølse) ClasOhlson.no har 2 nettaggregater, (mascot 9320 og 8321) Har de reservedeler til min da? eller noe form for sikringer... Lenke til kommentar
Asbjørn² Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 Det tåler en belastning på 3A kontinuerlig. Hvilke spenningsregulatorer trenger du? 5V? 12V? Hvor mangen amp? Sjekk silketrykket på kretskortet der sikringsholderen står, da skal det stå spesifikasjonene på sikringen du trenger. Det er helt sikkert en standard glassikring som du får kjøpt på de fleste bensinstasjoner. Lenke til kommentar
Shotherra Skrevet 3. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2004 (endret) Det tåler en belastning på 3A kontinuerlig. Hvilke spenningsregulatorer trenger du? 5V? 12V? Hvor mangen amp? Sjekk silketrykket på kretskortet der sikringsholderen står, da skal det stå spesifikasjonene på sikringen du trenger. Det er helt sikkert en standard glassikring som du får kjøpt på de fleste bensinstasjoner. OK. Men hvor lenge kan jeg belaste den på 4.5 ampere da, eller opp til 4 ampere? jeg trenger en 12v spenninsregulator, den strømforsyningen gir 13,2v, men det tåler vel spenningsregulatoren? Det ser ut som det skal en sikring der. Det står: F1 1,6AT Det er også en lampe som jeg regner med skal lye når en setter i 230v men siden sikringen mangler er det vel ikke rart at den ikke lyser.... Edit: skriveleif Endret 3. juli 2004 av CorVette Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 4. juli 2004 Del Skrevet 4. juli 2004 Ikke forvent at du kan trekke mer ann 3A noe særlig lenge, kansje det er snakk om under 1 sek. Noen spenningsregulatorer trenger mer enn 2V høyere spenning inn en ut, og vil da fungere dårlig med bare 13.2V. Pass på at du velger en type som kan jobbe med så lav differanse. Sikringen du skal ha er 1.6Amp Treg. Sjekk også fysisk størrelse, de finnes i 2 forskjellige. Lenke til kommentar
Asbjørn² Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 Du kan foreksempel bruke 73-000-65 fra Elfa. Den tåler opp til 1.5 A, dermed burde du klare deg med 2 i parallell. Desverre har den ett spenningsfall på 2V, du vil altså få ca. 11.2V ut av spenningsregulatoren. Den tåler opp til 35V inn. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 Desverre har den ett spenningsfall på 2V, du vil altså få ca. 11.2V ut av spenningsregulatoren. Du får det til å høres ut som utspenning er 2V lavere enn innspenning. Hvis det var tilfelle ville man ikke hatt noe særlig bruk for en slik. En spenningsregulator har naturligvis fast utspenning uavhengig av innspenning. Hvis du ikke har innspenning minst lik utspenning + spenningsfall så virker den ikke. Lenke til kommentar
Shotherra Skrevet 13. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2004 Desverre har den ett spenningsfall på 2V, du vil altså få ca. 11.2V ut av spenningsregulatoren. Du får det til å høres ut som utspenning er 2V lavere enn innspenning. Hvis det var tilfelle ville man ikke hatt noe særlig bruk for en slik. En spenningsregulator har naturligvis fast utspenning uavhengig av innspenning. Hvis du ikke har innspenning minst lik utspenning + spenningsfall så virker den ikke. Skjønte ikke det med utspenning og innspenning, så jeg tror jeg dropper den. Jeg holder nemlig på å sette en AT PSU i et CD-Rom, klarer jeg det så blir det worklog ut av den... Sjekk Her Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå