Gå til innhold

Er det noen vits i å kjøpe 6800 Ultra ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Når noen sier du skal vente på Nvidia sine nye drivere sier jeg at du skal vente på ATI sine nye drivere, det virker som mange på dette forumet tror at Nvidia sine drivere var sendt fra himmelen eller noe. :p

nvidia er kjent for å ha bedre drivere enn ati

Lenke til kommentar
Vel.. det eneste jeg kan si om valget mellom X800 XT-PE og 6800 Ultra er at prisforskjellen foreløpig er for stor. Du kan få XT-PE til 4300 mens ultra ligger minst 400 kr over. Syns det er argument nok til å gå for XT denne gangen. Dersom de hadde vært helt identisk i pris (Noe de faktisk skulle være) hadde jeg uten å nøle nevneverdig gått for 6800 Ultra. Det er fordi jeg ser mest fram til S.T.A.L.K.E.R og Doom III og tror nVidia vil ha sine fortrinn der.

Uansett er begge kortene utrolig bra og jeg tviler på at noen vil angre på noen av dem.

Og har du minimalt med datakunnskaper flasher du en x800 pro VIVO til XT PE. Da er plutselig prisforskjellen over en tusenlapp... Helt enig med deg. 6800 serien er snadder kort, like gode som x800 serien, men de kan ikke konkurere prismessig (unntagen muligens 6800 GT versjonen). De har rett og slett for dårlig ytelse/pris ratio.

-Stigma

Lenke til kommentar
Når noen sier du skal vente på Nvidia sine nye drivere sier jeg at du skal vente på ATI sine nye drivere, det virker som mange på dette forumet tror at Nvidia sine drivere var sendt fra himmelen eller noe.  :p

nvidia er kjent for å ha bedre drivere enn ati

ohh yes ATI har mye driver kødd har opplevd det 2 ganger pået rage 128pro 16mb og på connect 3d 9500 pro

Endret av MonkyBOY
Lenke til kommentar
Når noen sier du skal vente på Nvidia sine nye drivere sier jeg at du skal vente på ATI sine nye drivere, det virker som mange på dette forumet tror at Nvidia sine drivere var sendt fra himmelen eller noe. :p

OT: Kan du slutte å favorisere ATi så ille nå, vær så snill?

Det er en ting som står i huet på deg, og det er ATi ATi ATi ATi.

Og det er ikke bra. Vær nøytral, og vent til vi ser noen "innenriks"-tester, da kan man lettere ta parti, for jeg stoler ikke helt på tester fra utlandet...

On topic:

Jeg vil si Nvidia, da disse er jo som folk sier kjent for å ha mer stabile drivere, først og fremst, men også at GeForce kortet er nok bedre i en god del, grunnet nyere arkitekttur, og støtter for Shader Model 3.0. Dette er jo med på å gi Nvidia et lite forsprang til ATi denne gang.

Vil tippe at de nå kanskje kan slå igjennom igjen slik de gjorde med Ti4x00 serien sin ;) At de kan ta litt igjen rett og slett :)

Uansett blir du nok fornøyd uansett hva du velger, men selv holder jeg en knapp på Nvidia denne gangen. På meg selv, blir det vel GT tenker jeg :D

Lenke til kommentar

Og det er ikke bra. Vær nøytral, og vent til vi ser noen "innenriks"-tester, da kan man lettere ta parti, for jeg stoler ikke helt på tester fra utlandet...

Jeg favoriserer det som er best, og akkurat nå er det ATI og jeg vet sabla godt at du er en liten fanboy av Nvidia, du har i allefall blitt det, så ti still og prat fornuft.

Lenke til kommentar

Jeg favoriserer det som er best, og akkurat nå er det ATI og jeg vet sabla godt at du er en liten fanboy av Nvidia, du har i allefall blitt det, så ti still og prat fornuft.

DU tar feil der, kjære medforumbruker!

Jeg sitter på gjerdet og venter før jeg gjør meg opp en mening. Jeg syns Nvida fortjener litt skryt, og at ATi kan tåle at litt rampelys blir borte fra de og..

Så slutt å kategoriser meg som en liten fanboy, for hittil, har jeg ikke sett andre enn DEG som er der, desverre..

Vær nøytral som de fleste av oss, til det kommer skikkelige tester.

Så blir du nok i bedre humør, og innser at du ikke alltid har rett..

Sorry, men jeg må bare utblåse meg kraftig over spesielt slike svar..

Og selvom jeg er yngre enn deg, trenger jeg ikke kunne noe mindre osv. Har forresten aldri hatt Nvidia, bortsett fra da jeg ventet på 9800pro kortet. Da hadde jeg MX440 kort, så det hadde vært naturlig for meg å være ati fanboy. Da hadde du plutselig ikke hatt noe imot mine uttalser.

Lenke til kommentar

Jeg sitter på gjerdet og venter før jeg gjør meg opp en mening. Jeg syns Nvida fortjener litt skryt, og at ATi kan tåle at litt rampelys blir borte fra de og..

Jeg synes ATI fortjener litt skryt og at Nvidia får litt mindre.

Så slutt å kategoriser meg som en liten fanboy, for hittil, har jeg ikke sett andre enn DEG som er der, desverre..

Ohh, su du har bare sett en fanboy på dette forumet? :p Jeg ser ikke på meg selv som fanboy, men en som representerer ATI fremfor nvidia grunnet bedre produkter per dags dato, og det ser jeg ikke noe galt med.

Det må desverre jeg også gjøre din mossekråke. Er ikke lett å svare i sunn fornuft når man hele tiden puster inn mosselukta.

Og selvom jeg er yngre enn deg, trenger jeg ikke kunne noe mindre osv. Har forresten aldri hatt Nvidia, bortsett fra da jeg ventet på 9800pro kortet. Da hadde jeg MX440 kort, så det hadde vært naturlig for meg å være ati fanboy. Da hadde du plutselig ikke hatt noe imot mine uttalser.

Og hva sitter jeg med akkurat nå, jo et MX 440 takk fra Nvidia, men skal anskaffe et X800PRO.

Lenke til kommentar

Jeg synes ATI fortjener litt skryt og at Nvidia får litt mindre.

Ohh, su du har bare sett en fanboy på dette forumet? :p Jeg ser ikke på meg selv som fanboy, men en som representerer ATI fremfor nvidia grunnet bedre produkter per dags dato, og det ser jeg ikke noe galt med.

Det må desverre jeg også gjøre din mossekråke. Er ikke lett å svare i sunn fornuft når man hele tiden puster inn mosselukta.

Og hva sitter jeg med akkurat nå, jo et MX 440 takk fra Nvidia, men skal anskaffe et X800PRO.

Sitter du også på det? Da er vi i samme situasjon! Sitter her med et MX440, men har bestilt X800 Pro.. Men Pcutstyr er så treeeege.. :no:

Lenke til kommentar
Jeg ser ikke på meg selv som fanboy, men en som representerer ATI fremfor nvidia grunnet bedre produkter per dags dato, og det ser jeg ikke noe galt med.

Nå det kan diskuteres. Dem har begge sine sterke og svake sider så hva som er det beste produktet blir opp til hver enkelt å avgjøre.

Lenke til kommentar

Nettopp. En uttalelse som per definisjon gjør godeste Merlin til en aldri så liten fanboy.

Det er greit å tro noe, eller å mene, men skal du være bastant bør du jammen være 'a force to be reckoned with' i skjermkortindustrien evt. en utvikler på høyde med Carmack. (nå er jo han en liten fanboy i seg selv, men han har da i det minste snøring nok til å kunne være bastant)

Endret av CAT-scan
Lenke til kommentar
Nettopp. En uttalelse som per definisjon gjør godeste Merlin til en aldri så liten fanboy.

Det er greit å tro noe, eller å mene, men skal du være bastant bør du jammen være 'a force to be reckoned with' i skjermkortindustrien evt. en utvikler på høyde med Carmack. (nå er jo han en liten fanboy i seg selv, men han har da i det minste snøring nok til å kunne være bastant)

takk! :D

Endelig en med fornuften på rett side..

Off topic: Altså, nå begynner du å mobbe, det har ikke akkurat jeg gjort, Merlin..

Så slutt å rakk ned på alle oss andre som mener noe annet enn deg...!

Lenke til kommentar

takk! :D

Endelig en med fornuften på rett side..

Off topic: Altså, nå begynner du å mobbe, det har ikke akkurat jeg gjort, Merlin..

Så slutt å rakk ned på alle oss andre som mener noe annet enn deg...!

Bare svarer på tiltale jeg, men synes det er unødvendig at du må kommentere meg her gang jeg anbefaler et ATI produkt fredriku, da slipper vi to og krangle, aright? ;)

Lenke til kommentar

Nå som vi har sett hva PS 3.0 kan gjøre for nVidia 6800 serien, så blir valget enda vanskeligere. Hva 3Dc gjør for ATI får vi ikke vite før 1.3 patchen til Far Cry kommer ut. Jeg ønsker å kjøpe det skjermkortet som gir best ytelse og bildekvalitet i spill.

Jeg har lest at viften på 6800Ultra kan komme opp i 50dB! Stemmer det? Bråker nVidia kjøleren så mye!? Da velger jeg heller ATI kortet...

Om det står ATI eller nVidia på kortet driter jeg langt i! Ønsker bare det beste jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...