Furyfax Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 (endret) Får en feilmelding, uheldigvis har jeg ikke hjemmeside som jeg kan hive den opp på (Kan sende bilde av meldingen enten via msn eller hotmail ), men det står følgende: -------------------------------------------- The instruction at "0x0e835969" reffered memory at "0x0eac5820". The memory could not be "read". Click on OK to terminate program. -------------------------------------------- Denne meldingen kommer titt og ofte. Pcen min er: CPU: AMD XP-M 2400+ 35W@ 13x191=2484MHz 1,85V HK: ABIT NF7-S V2.0 Minne: Twinmos M/Winbond 191Mhz ( DDR ) på 2-2-2-6 på 2,9V GPU: Sapphire R9600np Tenkter med en gang at dette har noe med minne å gjøre, men minne brikke er forholdsvis god ( CH-5 brikke ) og skal klare det jeg har den på. Er det minne på skjermkortet ? Men skjermkortet er uklokket. Tips mottas med STOR takknemlighet og evig troskap Kan ta kontakt via msn på [email protected] Mvh Paul Endret 3. juli 2004 av Furyfax Lenke til kommentar
abcosv Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 Når kommer feilmeldingen? Det er ganske viktig i å finne ut hva som forårsaker den.. Om det er i windows-oppstart (etter explorer.exe har loadet f.eks.), er det vel bare en software-feil med et program som er satt til å starte opp med windows... Er det en blåskjerm på random tidspunkt, er det vel større sjanse for at det er hardware. Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 (endret) Har du prøvd å klokke maskinen ned og se om det hjelper? At du får sånne feilmeldinger betyr som regel at du klokker for mye.. TaZ Endret 3. juli 2004 av taz Lenke til kommentar
Furyfax Skrevet 4. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2004 (endret) Får denne meldingen kun når spill er igang og spillet blir avsluttet automatisk når jeg trykker på OK i vinduet. Systemet kjører jeg på følgende: CPU XP-M: 210*12=2,5GHz på 1,85V men jeg kjører fsb ratio mellom cpu og ram på 6:5, derfor er fsb på ram: 175Mhz Når jeg kjører dette får jeg aldri feilmelding men med eingang fsb på ram'en kommer på 200MHz får jeg denne feilmeldingen, så det virker jo som om ram'en ikke tåler den speed'en den skal kjøres på. Merkelig, har også kjørt memtest86 men den finner ingen feil på ram-brikken. Men kan jeg da konstatere at det er ram'en som "fucker" opp systemet? ram-brikken er PC3200 Twinmos m/Winbond 2,5-3-3-8 etter default. Brikken er også en CH5 brikke så den burde jo tåle litt strammere timings og iallfall 200Mhz som den skal offisielt kjøre på. Noen her som kan bekrefte at PC'en trenger ny ram? Er 99,5% sikker på at det er ram'en her som ødelegger. Klarer også å kjøre CPU på 215x12 på 1,9V men da er den rimelig varm, så tror ikke CPU'en lager denne feilmeldingen. Mvh Paul EDIT: Kjøpte brikken ifjor høst på Komplett.no, kan jeg da ringe å høre med dem om eventuelt få en ny brikke som fungerer? Endret 4. juli 2004 av Furyfax Lenke til kommentar
Eplekakespising Skrevet 4. juli 2004 Del Skrevet 4. juli 2004 Prøv å defragmentere harddisken. Jeg fikk slike meldinger når jeg spillte Warcraft III, så jeg spurte WC3 support og de anbefalte defragmentering, og det hjalp Lenke til kommentar
boza Skrevet 4. juli 2004 Del Skrevet 4. juli 2004 Hei trådstarter,samme felmelding har jeg fått på 3 forskjellige pc'r iløpet av de siste årene, og ene og alene av hl.exe, altså av Half-Life, især når jeg skal starte spillet, jeg lurer på om spillet drar altfor mye ram i enkelte tilfeller at feilmelidngen kommer, dette har hendt under spill også, og da jeg titter på pf usage rett etter så er den veldig høy. Dette har skjedd med min p2 400Mhz - p3 1Ghz, og dagens AMD 1800+ pc... Løsning har jeg ikke, men du er ikke alene om dette, jeg ville tro at det ikke er feil med pc, men med software/spillet... Selvom muligens oc kan bidra til disse feilmeldingene oftere... Lenke til kommentar
silentnoise Skrevet 4. juli 2004 Del Skrevet 4. juli 2004 (endret) Heisann! En av mine kollektiv kompiser, som nesten er ferdig data ingeniør, forklarte meg at dette ofte hadde med dårlig skrevede programmer. Må innrømme at jeg fant hermetegnene litt ironisk, hvis den ikke kan "lese" til et minne område, hvilken rolle spiller det? :-P Uansett, var vist noe ala en ut av minnet feil.. Keep it funky! [edit: tastaturtango] Endret 4. juli 2004 av silentnoise Lenke til kommentar
jocke Skrevet 4. juli 2004 Del Skrevet 4. juli 2004 Jeg får også samme meldingen ganske ofte. Kjørte memtest86 for å se etter feil, men den fant ingenting. Startet en tråd om dette for ganske lenge siden; Feilmelding i explorer.exe - Minnet kunne ikke... Er det samme feilmelding som du får? Lenke til kommentar
mbskywalker Skrevet 4. juli 2004 Del Skrevet 4. juli 2004 (endret) jeg får også samme melding, når jeg spiller cs. kommer veldig ofte. Bilde Edit: La med bilde Endret 4. juli 2004 av mbskywalker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå