Abbern Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 Hvis jeg installerer linux på en ny partisjon ved siden av windows-partisjonen, vil da linux starte opp automatisk, eller vil jeg kunne velge? Vil Windows kunne startes opp med linux? Hvis jeg sletter linux-partisjonen, vil windows funke som normalt? Jeg har ikke fått svar på disse spørsmålene i de trådene jeg har lest.. Lenke til kommentar
sim Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 Du kan sette det opp slik at du får valget mellom windows og linux, ja. Hvis du sletter linux-partisjonen (hvorfor i all verden skulle du gjøre det ? ), så starter du med windows-CD-en og får kjørt kommandoen fdisk /mbr derfra. Lenke til kommentar
zyp Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 Hvis du sletter linux partisjonen kan du enten før du sletter den, eller manuelt etterpå boote inn i xp og kjøre "fixmbr", samme kan du gjøre fra windows cd-en men det er unødvendig tungvindt. Lenke til kommentar
tox2ik Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 han kan jo bare fortsette å bruke lilo eller grub eller hva han får som boot manager.. ikke noe problem det heller Lenke til kommentar
Abbern Skrevet 4. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2004 skal jeg lage en partisjon før jeg starter å installere linux, eller kan jeg dele opp den jeg allerede har med installasjonsprogrammet? Hvis første, hva slags partisjoner skal jeg lage? Lenke til kommentar
sim Skrevet 4. juli 2004 Del Skrevet 4. juli 2004 Bare la litt upartisjonert plass være tilgjengelig, så fikser installeren det selv, iallefall i de fleste distroer. Lenke til kommentar
zyp Skrevet 4. juli 2004 Del Skrevet 4. juli 2004 han kan jo bare fortsette å bruke lilo eller grub eller hva han får som boot manager.. ikke noe problem det heller Jo, for grub leser inn configen fra harddisken, og uten config så får du ikke noen meny i grub der du kan velge os. Lilo tror jeg får configen hardkodet inn når den legges inn, så da kan det funke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå