Gå til innhold

Problemer med retur av Hercules 9800PRO

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg sende for en stund siden inn mitt hercules 9800pro på grunn av artifacts som dukket opp på skjermen, på standard hastighet. Som alle vet, er Hercules ikke produsent av skjermkort lengre, og av denne grunn sendte jeg inn en mail til komplett, der jeg argumenterte for hvorfor jeg skulle ha et X800/et annet kort som tilsvarer prisen til hercules 9800PRO nå.

Jeg fikk svar i går, og der stod det at jeg ikke kunne få noe x800, siden det ikke er på lager (det sier seg selv), men at de skulle sende meg et sapphire 9800PRO. Er det noen mulig å klage på dette? Hercules sitt kort kostet 3700kr når sapphire sitt kostet 2800kr, og det er ganske stor forskjell på kortet (ikke ytelsesmessig, men det er jo kobberkjølere på harculeskortet, og dette hjelper littegranne på temperaturen, right?). Jeg føler at jeg ikke får et kort som tilsvarer det jeg har betalt.

Hvis noen forstod det jeg nettopp skrev, gi gjerne noen forslag til hva jeg skal gjøre, og hvordan jeg gjør det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan nok ikkje forvente en erstatning til nypris av ditt ødelagte skjermkort, sida det har begynt å bli litt gammalt.. På den måten burde du egentlig fått et identisk kort tilsendt, men dette blir jo vanskelig såklart. Kanskje et sapphire 9800pro, og en liten rabatt ved neste handel elns. hadde vert ok? ;)

Lenke til kommentar

Det var jo en annen her på forumet som hadde hercules 9800 Pro. Han sendte det inn, og fikk tilbake et X800 Pro :thumbup:

Grunnen var jo at det ikke eksisterte hercules kort lengre. Og han fikk et kort som var verdt det han betalte for hercules kortet.

Så du burde vel også få et X800 pro. Men siden de ikke har det inne, kunne du jo sagt at du kunne vente til de kom inn, med mindre du MÅ ha et skjermkort nå...

Lenke til kommentar

Teknisk sett så har du ikke krav på det, så lenge saphire sitt kort ikke er dårligere enn det gamle kortet ditt så kan du ikke klage på dette.

Har hatte et par saker ang dette hos et firma, som har tilbyd meg kvasi varer i bytte.

Det forbruker rådet sa da, du skal få samme kortet så lenge det er mulig å oppdrive, noe som ikke er mulig i din sak.

Hvis det ikke er mulig å oppdrive et kort, så skal dem tilby deg et kort som er like bra, eller bedre.

Dem har ikke lov å gi tilby deg noe kort som er dårligere enn det du hadde, hvis du da mener at kortet er dårlig så må du komme med spesifike argumenter på hvorfor du nekter å godta dette kortet som erstatning.

Pris da du kjøpte kortet ditt har null og niks å si, saphire sitt kort kosta like mye som hercules sitt kort på samme tid.

Priser forandrer seg, og det er noe man må leve med, særlig når det gjelder hw

Lenke til kommentar
Pris da du kjøpte kortet ditt har null og niks å si, saphire sitt kort kosta like mye som hercules sitt kort på samme tid.

Priser forandrer seg, og det er noe man må leve med, særlig når det gjelder hw

Stemmer nok ikke helt, Helcules sine kort var some regel endel dyrere enn tilsvarende kort fra andre produsenter.

Lenke til kommentar

Tja, det er vel lite smart å begynne å argumentere for å få et mye bedre kort i utgangspunktet. Jeg hadde mistenkt deg i utgangspunktet for å forsøke å lure seg til et bedre kort. Ut ifra det jeg leser av posten, høres det nesten ut som du har overklokket kortet tidligere, "svidd det", og så oppdaget du at feilen var der forsatt på standard speeden.

Og overklokker du den ikke, så kan du ikke påstå at Sapphire 9800PRO er et dårlige kort enn Hercules'en. At du har betalt for et som er uforholdsmessig dyrt er en annen sak. Dersom vifte er viktig så kan du spørre om du kan få med en annen vifte på kjøpet.

PS. Han som fikk X800 PRO fikk først tilbake et dårlige kort enn det han hadde fra før. Derfor fikk han etter det jeg forstod X800PRO kortet, dersom vi tenker på rett person.

Endret av kjhanken
Lenke til kommentar

Jeg har ikke overklokket kortet på noen som helst måte, vil helst ikke svi et kort jeg har betalt 3700 kr for. Men uansett, hercules er jo en annen dimensjon i forhold til de andre kortene, fordi det er rett og slett bedre kjøling, og et bedre kort.

PS: Det blir som å kjøpe en porsche som kan kjøre i 250Km/t, får så å kræsje den, å få en nissan i erstatning, fordi de også kan kjøre i 250Km/t (vet ikke om det er noen nissan som gjør dette, men dere fårstår).

Lenke til kommentar

for å være helt ærlig ser jeg ikke den stor forskjellen med hercules vs saphire korta.

Det at vifta er forskjellig er ikke et særlig bra argument, dette må da ha påvirkning på ytelse evner på selve kortet i standard form.

Lenke til kommentar

Det ER IKKE et tilsvarende produkt! Hvorfor kjøper folk Hercules? Jo, fordi de vet at det er et godt kort, som er produsert av et firma som har stått godt i skjermkortmarkedet lenge. og til PulZ, har du sett et herculeskort? Det er nok ikke bare viften, det er kjøling på all RAM'en også.

Egentlig bryr jeg meg ikke så altfor mye om dette, på grunn av at det ikke er mitt kort, men broren min sitt. Han har ikke akkurat revva full av gryn, og kjøpte herculeskortet siden han visste at det var en god investering (så synn at gulliemot bestemte seg for å slutte produksjonen).

*Edit: Mange leifer

Endret av Ghost Of Death
Lenke til kommentar

Som mange her sier, ink meg, et saphire 9800 er et tilsvarende produkt som loven tilsier.

Er du flink til å snakke for deg, kan du sikkert syte til deg xt kort eller no, men spør om å få legg i noen kr til et x800 kr

Endret av PulZ
Lenke til kommentar

Hadde du fått denne versjonen av HIS'en fra komplett så hadde du fått et bedre kjølesystem enn Hercules kortet hadde. Om prisen har synket på 9800Pro serien av kort er vel uinteressant, siden det finnes tilsvarende kort på markedet.

Du kan jo spørre om du kan få igjen pengene, muligens dersom Komplett er i godt hummør. Men tror du ikke kan forvente deg mer enn nåverdien av kortet. Eventuelt forsøke deg på Ultimate Edition av Sapphire kortet eller en AIW versjon.

Lenke til kommentar

Jeg hadde et gainwards geforce 2 ti 4200 golden sample (den gangen det kostet ca. 2000 kr). Etter 1 og 1/2 sluttet det å virke... Komplett sendte meg da et asus radeon 9600se kort (som de mente hadde samme ytelse). Kortet jeg fikk kostet da ca. 900 kr.... Litt latterlig, jeg sendte det tilbake og la i mellom til et radeon 9600xt kort som jeg fikk litt billigere...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...