xander77 Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 Har kjøpt meg en Hi-Speed boks som jeg har satt inn en WD 250 GB disk i. Når jeg plugger den inn i den stasjonære PC'en med XP Pro så fungerer den tilsynelatende utmerket. Når jeg plugger den inn i min bærbare Dell Inspiron 8200 med Win 2000 derimot, så får jeg den ikke til å fungere. Når jeg går inn på Kontrollpanel > Administrative verktøy > Datamaskinbehandling > Diskbehandling så kommer den opp der som "dynamisk" og "eksterne", men siden av navnet på disken kommer det opp en gul trekant med et utropstegn. Hvis jeg høyreklikker der har jeg tre valg; "Gjenopprett standarddisk", "Egenskaper" og "Hjelp". Hvis jeg klikker på "gjenopprett standarddisk" så får jeg følgende beskjed; "Data på denne disken vil gå tapt hvis du går tilbake til standarddisk. Vil du fortsette?". Da klikker jeg selvfølgelig på nei, da det er masse data på disken jeg ikke vil miste. Hvordan kan jeg få opp den disken slik at jeg kan bruke den, uten å miste det som ligger på den? Lenke til kommentar
Beo Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 Du må ikke ha en driver under w2k?? Må iallefall ha det til usb tumb i w2k, men slipper i xp Lenke til kommentar
noccy Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 (endret) Installer driverne til boksen! Endret 3. juli 2004 av noccy Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 Du har sansynligvis partisjonert den som dynamisk disk. Dette er ikke støttet på bærbare maskiner: Portable computers and removable media. Dynamic disks are not supported on portable computers, removable disks, detachable disks that use Universal Serial Bus (USB) or IEEE 1394 (also called FireWire) interfaces, or on disks connected to shared SCSI buses. If you are using a portable computer and right-click a disk in the graphical or list view in Disk Management, you will not see the option to convert the disk to dynamic. Du skulle ha partisjonert den som standard/basic disk. Kopier dataene til en annen disk, og konverter partisjonen til standard/basic på en stasjonær maskin. Lenke til kommentar
xander77 Skrevet 3. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2004 Du har sansynligvis partisjonert den som dynamisk disk. Dette er ikke støttet på bærbare maskiner.Du skulle ha partisjonert den som standard/basic disk. Kopier dataene til en annen disk, og konverter partisjonen til standard/basic på en stasjonær maskin. Nei da får det bare være... Visste ikke at jeg kunne velge mellom basic og dynamic engang jeg... Da forklarer nok det saken ja. Blir den formatert som dynamisk automatisk hvis jeg ikke velger noe annet? Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 Du får vel spørsmål om dynamic når du kjører wizard'en, hvis jeg ikke husker feil. Selv partisjonerer jeg alltid disker manuelt. Føler jeg har større kontroll på den måten. Lenke til kommentar
xander77 Skrevet 3. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2004 Bruker du Partition Magic, eller har du andre programmer å anbefale? Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 4. juli 2004 Del Skrevet 4. juli 2004 Bruker også PM, men mest for å endre/kopiere eksisterende partisjoner. For å partisjonere en ny disk, så fungerer Disk Management i Windows helt greit. Det er bare å la være å bruke wizard'en. Bare høyreklikk på upartisjonert diskområde, velg partisjoner, partisjonsstørrelse og type osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå