Gå til innhold

Nytt skjermkort nå eller senere?

Anbefalte innlegg

Jeg bestillte meg nettop ett headsett til 1500kr som ikke har blitt sendt fra microplex enda. Så kom jeg nettop til å tenke på at det er ikke hver dag jeg har ca2000kr som jeg kan bruke på hva jeg vil. Altså data.

Jeg sitter med en helt ok maskin:

xp2500

512mb ddr

og ett 4200 kort :blush:

Skjermkortet er jo mildt sagt utdatert. Så ett nytt skjermkort hadde egentlig ikke gjort noe. Så mitt spørsmål er om dette er riktig tidspunkt å kjøpe på. Hvis jeg ikke kjøper nå blir det headsett, og da blir det ikke aktuellt å kjøpe noe kort før i slutten av august.

Så mitt spørsmål er. Bør jeg kjøpe nå?

Det er jo ett 9800pro kort som er aktuellt hvis jeg kjøper nå. Bør jeg kjøpe? Eller vente?

I fjor sommer hadde jeg også tenkt å kjøpe nytt. Men da ventet jeg til slutten av ferien og da var selvsagt kortet jeg tenkte å kjøpe ikke lenger å få tak i (9700pro.)

Vil det samme skje med 9800?

Kommer min maskin med ett 9800pro kort til å takle hl2 og de andre stortitlene som kommer bra?

Så jeg spør igjen. Skal jeg kjøpe nå eller vente?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

9800 pro vil nok komme til å dette ut med tiden, men det er for all del et godt kjøp akkurat nå!!! Kommer også til å kjøre HL 2 veldig greit, men jeg ville heller ha ventet en liten stund til 9800XT detter i pris eller kjøpt et X800!

Lenke til kommentar

Jeg skal i vertfall kjøpe nå. Ser at prisene synker lite. Enten nå eller til høsten.

Kanskje du sparer 100 kr hvis du venter til august.

Men jeg trenger nytt, har et Geforce 3 :w00t: '

Du bestemmer jo selv. Hvis du egentlig ikke trenger så kan du jo vente.

Spiller ny spill som trenger masse "krefter" - Kjøp nå

Spiller gamle klassikere - vent litt

Lenke til kommentar
litt off topic.

Tror dere at et 9600xt vil holde for hl2 ??

Inn topic

kanskje vis du bare skal ha kort for og spille hl2 så vet jeg ikkje.

Jeg fikk jo med HL2 kupong med mitt 9600XT. Hadde vært rart om en ikke kunne spille med det da.. :p

Lenke til kommentar

Jeg hadde samme tankegang som trådstarter, jeg kjøpte derfor et middelmådig kort, 9600, som da jeg kunne bruke til å spille med, men om to år hvor jeg skal på TG for første gang, planlegger jeg å kjøpe monster pc :p. Dermed kjøpte jeg ikke noe ekstremt kort for å bruke masse penger på et kort jeg bare skulel bruk ei to år. Det er et greit kort å ha i serveren min. :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...