HejAl Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 Har nettopp fått meg K700, og synes en ting er litt rart: Når jeg skal ta bilder, og holder mobilen "sidelengs" som et kamera, så får jeg fremdeles to "svarte kanter" på bildet, a la å se en widescreen-film på en vanlig 4:3 TV, der du får svarte kanter oppe og nede. Dette gjelder også hvis jeg tar bildet med mobilen rett-opp -og ned, at jeg får svarte "rammer" oppe og nede. Hvorfor blir ikke hele skjermen dekket av bildet? Hvordan kan jeg fikse det? Setter veldig pris på raske svar, da jeg drar på ferie snart. Alle med K700-erfaring, hjelp meg;) Takk Lenke til kommentar
HejAl Skrevet 3. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2004 ....og hvorfor kan jeg ikke ta "widescreen-bilder" når jeg holder telefonen sidelengs-som et kamera? Takker for svar. Dette med svarte rammer skulle jeg gjerne hatt vekk:P Lenke til kommentar
rønning Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 (endret) Ser du "edit"-knappen..der kan man trykke hvis man vil legge til noe mer i posten.. Ontopic: Oppløsngen på kameraet er 640x480 px..hvis bildet i søkeren skal fylle hele skjermen blir enten bildet du ser på skjermen ikke likt det som blir når du har tatt bildet, ellers så blir bildet strekt, noe som ender opp med at personer blir tykke/tynne o.l. Endret 3. juli 2004 av rønning Lenke til kommentar
HejAl Skrevet 3. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2004 Ok....så derfor er de svarte rammene der? Men dette med "widescreen-bilde", hvorfor blir det ikke "widescreen" når jeg holder telefonen sidelengs som et kamera? Det blir bare "widescreen" nå jeg holder den rett opp og ned.... Lenke til kommentar
rønning Skrevet 4. juli 2004 Del Skrevet 4. juli 2004 Det er jo fordi skjermen er "widescreen". høyden er større enn bredden, så når du holder telefonen sidelengs vises det som widescreen, men når du holder den rett vei må det være svarte kanter for at det skal bli widescreen Lenke til kommentar
beh Skrevet 4. juli 2004 Del Skrevet 4. juli 2004 HejAl: Du kan se det som to rektangulære former som er vridd 90° i forhold til hverandre. +-----+-------+-----+ | | | | | | | | | | | | | | | | +-----+-------+-----+ eller: +-------+ | | | | +-------+ | | +-------+ | | | | +-------+ Uansett hva du gjør vil alltid enten skjermen eller bildet du tar være vridd 90°. Lenke til kommentar
HejAl Skrevet 4. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2004 Ok, skjønner. Synes bare det hadde vært fint om bildet hadde dekket litt mer av hele skjermen, uten så store svarte kanter. Men men, det er bare et luksusproblem. Veldig fornøyd med kameraet uansett. Takk for hjelpen btw Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå