Clint Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 (endret) Hei! Har nettopp kjøpt en brukt Tundra 1235, en ultraportabel laptop. Den har en P3 M prosessor på 1133 mhz. På batteri kjører denne på 733 (tror jeg). Med strømkabel kjører den på full spiker. Dette kalles vel speedstep.. Er det noen som vet om det finnes en måte å styre dette på manuelt, slik at jeg kan stille CPU ned selv med strømkabel tilkoplet? For de som finner en av disse på bruktmarkedet e.l., så er den absolutt anbefalt. Edit: Løst Endret 3. juli 2004 av Clint Lenke til kommentar
Clint Skrevet 3. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2004 Fant løsningen selv, her på Barbara.no! Takk til Mohammed Sourouri. Link Lenke til kommentar
Clint Skrevet 4. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2004 Hmm..Ikke helt løst enda.. Setter på "maks.batteri" profilen, men når batteriet er oppladet, går den opp på full pinne igjen. Lenke til kommentar
Clint Skrevet 4. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2004 Prøvde det. Takker for tipset! Men jeg synes maskinen ble meget varm, selvom det funket å kjøre den manuelt på den lave hastigheten. Leste manualen. Da jeg trykket på "detect max cpu speed", kom det 126 mhz. Ellers så alt korrekt ut. Poenget mitt med å kjøre ned hastigheten, er å få en kjøligere maskin. Vifta går nesten aldri, og den plager meg ikke. Men maskinen er rimelig varm å ha på fanget når den kjører på full guffe. Til mitt bruk, holder rundt 700 mhz i massevis. Jeg bruker bare laptopen til surfing på nettet. Lenke til kommentar
YokiShoki Skrevet 4. juli 2004 Del Skrevet 4. juli 2004 Må ikke glemme at det ikke bare er CPU som trekker strøm. Det er hovedsaklig CPU som får viftene til å gå, men hovedkort og spesielt ram trekker også en del strøm og fører til at PC'en blir svært varm på undersiden. Lenke til kommentar
Clint Skrevet 4. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2004 HD er også med på varmekarusellen hos meg i alle fall! Men jeg merker god forskjell på varmen under batteridrift kontra strømkabel. Lenke til kommentar
Clint Skrevet 4. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2004 Forresten: Bruker du speedswitch? Har du gode erfaringer med det eller? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå