DeVille Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 Hvordan kan jeg teste at ADSL-tilkoblingen min er stabil over tid? Når jeg tester mot speedometre får jeg den hastigheten jeg skal ha, og jeg kan pinge med lave responstider. Tilsynelatende alt vel. Men på online spill får jeg med noen minutters mellomrom varsel om "connection problems" (Battlefield Vietnam). Kan det skyldes at ADSL-tilkoblingen ikke er helt stabil? Har Tele2 medium og 3Com ruter. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 Har du flere pcr koblet til internett? Har du virus/adware? har du fildelingsprogrammer i bakgrunnen? Lenke til kommentar
DeVille Skrevet 3. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2004 Har to maskiner, men problemet er der uavhengig av om bare en eller begge er på. Bruker ikke fildelingsprogrammer eller adaware, og ikke andre brannmurer enn den som er i ruteren. Antivirus, ja, det har jeg. Norton. Kan det være det? Lenke til kommentar
Nismo Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 Det finns mange forskjellige tester på Dslreports.com Gå inn på "Test+tools" Lenke til kommentar
DeVille Skrevet 4. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2004 Jeg gjorde den opplagte testen: fjerne ruteren og koblet en maskin rett på ADSL-modemet. Da virket alt som det skulle. Men jeg trenger jo ruteren. Konklusjon: 1. Tele2 virker som det skal 2. Ruteren lager trøbbel Noen ideer? Lenke til kommentar
jocke Skrevet 4. juli 2004 Del Skrevet 4. juli 2004 Med TPTEST 3.12 kan du teste linjen din opp mot svenske servere. Den tester både downstream og upstream, og kan testes mot flere svenske servere. Se om du får no behjelpelige resultater der. Lenke til kommentar
FXDC Skrevet 4. juli 2004 Del Skrevet 4. juli 2004 Jeg gjorde den opplagte testen: fjerne ruteren og koblet en maskin rett på ADSL-modemet. Da virket alt som det skulle. Men jeg trenger jo ruteren. Konklusjon: 1. Tele2 virker som det skal 2. Ruteren lager trøbbel Noen ideer? Slå av brannmuren i rutern , instaler feks Zonealarm på pcn . Har AsusWL500G ruter og hastigheten strupes når brannmuren er aktivert. Lenke til kommentar
punar Skrevet 4. juli 2004 Del Skrevet 4. juli 2004 Er det en 3com officeconnect ruter. Da burde du oppgradere firmware på den. Jeg gjorde det på min og da ble den helt stabil. /punar Lenke til kommentar
DeVille Skrevet 4. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2004 Ser ut til at ny firmware var det som skulle til. Takker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå